Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kinnisvara veab muu äri vee alla

    Tänane Äripäev kirjutab, et Peugeot'de müüjana kuulsust kogunud Kommest Auto ja selle juht Toomas Rüütmann on raskustes.
    Peugeot' automark oli aastakest kaheksa-kümme tagasi müügitabelite absoluutses tipus, aga ajad pole endised. Tegelikult ei ole meil kavatsust tuntud ärimeest näägutada.
    Arvame, et Rüütmanni, aga näiteks ka Pjotr Sedini raskustesse sattumist saab üldistada sellega, et nende ettevõtete raha on kinnisvara alla kinni jäänud. Rüütmann ja Sedin on esimesed ärimehed, kelle riskantseid investeeringuid kinnisvaraturu ja majanduse üldine jahtumine tabas. Nimesid võib veelgi tulla.
    Toomas Rüütmann ostis oma firma Kommest Auto soomlaste SOKilt tagasi eelmise aasta juulis. Kommest Auto hakkas kuuluma Rüütmanni kinnisvarafirma TR Majad alla, millel olid kinnisvaras suured plaanid.
    Kuivõrd laenuraha on aastaga kallinenud ja kättesaamatumaks muutunud ning kogu kinnisvarasektoris ei lähe asjad just kõige paremini, siis on võimalik, et automüük pidi hakkama rahastama kinnisvaraäri. Aga ei tulnud toime.
    Näiteks ka ärimees Pjotr Sedinil, kellel teisigi raudu tules, ripub kaelas nn Lutheri kvartal Tallinnas, kus paiknes Tallinna Vineeri- ja Mööblikombinaat. Enampakkumisele pandud kinnistud ei pälvinud investorite huvi.
    Ühe Sedini firma, Baltic Panel Groupi pankroti kuulutas Pärnu maakohus välja eile.
    Raskemad ajad nõuavad varade suuremat likviidsust, aga kinnisvarast on raske kiiresti välja tulla, kui just ei taha suurt kahju kanda.
    Ärimehed lootsid ilmselt, et ettevõtte rahaga õnnestub teha vahepeal tiir kinnisvaras, kenakesti juurde teenida, et siis tavapärase äri juurde naasta. Kinnisvara hind ju tõusis lausa tundidega, seega oli ohtusid raskem tajuda. Jäi mulje, et raha vedeleb maas, vaja see ainult üles korjata.
    Ka kurikuulsal 1997. aastal toimus midagi analoogset. Kogu vaba raha, lisaks eluasemelaen või aktsiate tagatisel saadud repolaen, pandi aktsiatesse, mille hinnad kerkisid kui pärmi peal.
    Silme ees terendasid lõputud võimalused: ühe maja ehitamise asemel loodeti kokku saada kahe maja raha, osta keskklassi auto asemel džiip, minna mitte Kanaaridele, vaid ümbermaailmareisile. Sealjuures olid aktsiad tollal ikkagi likviidne vara, mitte nagu kinnisvara praegu.
    Loo moraal? Kontsentreeru põhitegevusele. Spekulatsioonina mõeldud kiire ring aktsiates või kinnisvaras või mingis muus tuleviku moekaubas võib lõppeda raha vahelevõtmisega. Ja rikkuda ära ka varasemad kasumlikud ärid.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.