Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee peatas Edeleraudtee vedurid

    Möödunud kolmapäeval teatas Eesti Raudtee Edelaraudteele, et nende vedurijuhid ja manöövritöölised ei oma tööks vastavat kvalifikatsiooni, ja keelas Edelaraudteede veduritel siseneda riigile kuuluvasse Ülemiste jaama.
    Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka oli otsusest segaduses.
    "Ei saa käituta nii, kus ühel päeval otsustatakse, et nüüd tõuseb päike läänest, ja järgmisel päeval peabki nii olema," vastas Pukka, kelle sõnul on olukord seda narrim, et löögi alla sattunud mehed töötavad selle ala peal juba aastaid ja neil on ka sellekohane kutsekoja kvalifikatsioonitunnistus.
    Kuna Ülemiste jaama kaudu vahendab firma rahvusvahelisi vedusid, siis ei jäänudki Pukkal muud võimalust, kui Eesti Raudtee soovile alla vanduda ja sõnakuulelikult kümmekond töötajat homseks eksamiks registreerida.
    "Kuigi Eesti Raudtee nõue on täiesti alusetu, peame oma klientidele mingi lahenduse välja pakkuma ja oma mehed eksamile saatma," sõnas Pukka, kes ei saanud ise täpselt arugi, millise eksamiga tegu on.
    Huvitav on aga asjaolu, et vahetult pärast intervjuud Äripäeva ajakirjanikuga sai Pukka kõne Eesti Raudteelt, kus teatati, et Edelaraudtee vedurid saavad Ülemiste jaama siseneda kas või kohe. Mingitest eksaminõuetest telefonikõnes juttu ei olnud.
    Eesti Raudtee pressiesindaja sõnul tingis kogu vastuseisu hoopis raudteeseadus, mille järgi peavad riigi raudteedel sõitvad teiste ettevõtete töötajad läbima iga nelja aasta tagant Eesti Raudtee teadmistekontrolli.
    Eile pärastlõunal Edelaraudteele antud luba Ülemiste jaama siseneda oli pressiesindaja sõnul vaid ühekordne.
    Ootamatult jäi kahe tule vahele betoontooteid valmistav AS Betoneks, kes pole rongifirmade kemplemise tõttu saanud juba terve nädala kõne all oleva jaama kaudu ei toorainet sisse tuua ega ka toodangut välja saata. "Tahaks teada, millal see lõpeb, sest mul on ju ka tarnegraafikud," ütles Betoneksi tegevdirektor René Veigel, kelle suurim mure oligi suhteniidid Venemaaga, sest mais Venemaale lubatud 40 raudbetoonivagunist oli eilseks teele läinud üksnes neli.
    Lisaks ootab Veigel toorainet, mis on Ülemistes kinni.
    "See on ju narr, kui tooraine seisab viis kilomeetrit eemal, aga kätte seda ei saa," sõnas Veigel. Selge oli aga probleemi tõsidus, kuna intervjuu käigus jooksis ühe kõvema krigina peale Veigeli asetäitja firma kontorist välja, lootes, et saabus vedur, mis raudbetoonplaate täis vaguni lõpuks hoovist ära veaks. Sedapuhku tuli aga pettuda.
    Eesti Raudtee sõnul puudutab probleem üksnes kaubavedu, reisijatevoega seotud Edelaraudtee töötajatel olevat kehtiv tööluba.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.