Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeröövist Eesti moodi

    Mõni aeg tagasi pikendasin ma "natuke" konverentsiteed ning kolistasin läbi peaaegu kõik Balkani maad. Internetist leitud hoiatused teeröövlite kohta leidsid kinnitust. Täpselt nagu Rumeenia kohta räägiti, astus teeummikus seisva auto juurde aeg-ajalt mõni morni näoga mustlane, mingi paber näpus, ning nõudis raha. Rumeenia-Bulgaaria piiril üritas ametiisiku olekuga mees mult 120 eurot välja pressida, hoiatades, et ametlikult pean ma maksma 180.
    Piiripunkti rahvas näis tollest voonakeste pügamise tööst teadlik olevat, sest minupoolse märkuse peale reageerisid nad heasüdamliku naeruga. Sofia liiklusummikus ei hoolinud autoaknaid pesema tormanud noormehed ei viisakast ingliskeelsest ega saksakeelsest jutust. Kui ma aga lõpuks ütlesin selges vene keeles: "Pašol na …", siis said nad silmapilk minust aru, kohe olid nende akud täis laetud ja nad vudisid teisi teenindama.
    Röövimisest ma aga siiski ei pääsenud ega pole pääsenud ka praegu. Põhjalikult sõidupäevikut pidades avastasin, et Balkanil on sama paagitäie diislikütusega võimalik sõita 18-22% kaugemale kui meil. Mägedes, tõsi küll, vähenes võit 5-8% võrra. Kui ma muidu ehk hakanuks imet uskuma, siis tagasiteel oli Leedust alates kõik jälle kenasti normis, st kütust kulus sama palju nagu ennegi. Sellest on ka varem juttu olnud, kuid ma poleks uskunud, et vahe võiks olla nii suur.
    Autoklubist saadud võrdlustabelid näitavad, nagu oleks meie kütusehinnad Balkani maadega täiesti ühte klassi. Selgus aga, et meie kütus on märgatavalt kallim. Ja ma ei julge mõeldagi, kuidas mõjub mootorile meie kohalik "kütuselisand", mis kasvatab liitrite arvu, kuid mitte läbisõitu.
    Ma ei kasuta nurgataguseid tanklaid, olen palju aastaid võtnud kütust üksnes Statoilist. Aastaid kiitles Statoil vormelireklaamis, et tema kütusega sõidab kaugemale. Kuna jutt on bensiinist, siis nad ehk ei valetagi. Kuid ikkagi on kõle teada, et võttes diislikütust Balkani maades, olgu tankla siis esinduslik või haisegu kitsekuse järele, on "sama hinnaga" kütus tegelikult märgatavalt odavam kui meil. Ja see näib kehtivat ka teiste Ida-Euroopa riikide kohta, millest ma läbi sõitsin. (Lääne-Euroopa jätaks ma jutust välja, sealne kütus on ausalt kallim kui meil.)
    Rääkisin asjast mitme kõrge ametiisikuga. Jah, vastati mulle, me oleme ise kah sama märganud. Küsisin: "Kas keegi on statistikas arvesse võtnud, et meie diislikütuse hind on tegelikult viiendiku võrra või enamgi kõrgem analoogsest diislikütusest Ida-Euroopas? Ja kuidas on lood bensiiniga?" Selget vastust pole mulle kuluaarides antud. Ametlikuks järelepärimiseks on mul liiga vähe infot, tegid kütuseäri tundvad mehed mulle selgeks.
    Aasta tagasi jäi eeltoodud lookene (natuke pikemas versioonis) ajakirjanduses avaldamata, sest ta polnud "piisavalt oluline". 12. mai Postimees.ee on aga pidanud piisavalt oluliseks lugu, milles teadur (vaieldes Triboloogia Instituudiga) tõestab, et "Eesti kütus ei saa nii halb olla", ja jutt on just 20 protsendist! Kuna ma tankisin kõnealusel reisil auto alati täispaagini, siis pole võimalik, et mulle Balkanil valetati ja mu auto paaki tangiti rohkem kütust kui tšeki peal kirjas. Statistikast aga veel häbematumat valet räägib minu arvates seltskond, kes korraldab kütusemüüki meil Eestis ja arvatavasti ka Lätis ja Leedus.
    Maanteerööv on avalik asi. Paneme vastu ja karjume appi, ehk on sellest rohkem kasu kui voonakestel vaikimisest.
    Autor: Enn Kasak
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.