Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baltika mäng maksuvõlaga

    Krediidiinfo andmetel on Baltikal ja selle Eestis registreeritud tütarettevõtetel 14. mai seisuga kokku maksuvõlga 8,15 miljonit krooni, millele lisandub 21,9% aastaintress.
    Baltika finantsjuht Ülle Järv selgitas aripaev.ee-le, et teatud kuupäevadel on neil juba aastaid nn maksuvõlad olnud ja tegu on rahavoogude optimeerimisega.
    "Paraku on, nii et Krediidiinfost väljavõtet tehes võla taust puudub. Ja sellel infol on eri tagamaad," selgitas Järv.
    Nimelt on Baltika koos kõigi oma tütarettevõtetega ühine käibemaksukohustuslane. Seetõttu kasutavad nad seadusega antud võimalust makse juba ette makstud käibemaksuga tasuda.
    "See väljavõte on tehtud pärast 10. kuupäeva. 20. kuupäeval tasaarveldatakse meie maksuvõlad ettemakstud käibemaksuga. Me oleme nii teinud juba aastaid," selgitas Järv ja imestas, et Äripäev seda varem märganud ei ole.
    Järve sõnul ei kogune maksuvõlgadest kümne päevaga nii suurt intressi, et see oluline summa oleks. "Pankadele kogu aeg seletame, kui nad meie maksuvõlga kohta küsivad," lisas Järv, et ka finantsasutused ei näe Baltika rahavoogude optimeerimises probleemi.
    Järve sõnul puudub võlal igasugune seos Eesti makromajandusliku olukorraga. "Võla suurus sõltub müügist ja praegu läheb hästi," lisas ta.
    Investeerimisettevõtte Trigon Capital jaesektori ja -ettevõtete analüütik Heiti Riisberg kommenteeris , et börsifirmast ei ole selline maksude ajastamine eriti ilus ja pangast saaks arveluskrediiti odavamalt.
    Riisbergi sõnul tuleb iga maksuvõla uudist lugedes selgeks teha, kas tegu on ettevõtte likviidsusprobleemiga, mis peaks omanikele saatma tõsise signaali ettevõtte raskustest, või maksuametile deklaratsioonide esitamisel hiljaks jäämisega ja siis peaks ettevõtte juhtkond raamatupidajale tõsiselt silma vaatama.
    Kuuldes, et tegu on Baltika teadliku käitumisega, ei kiitnud Riisberg seda heaks. "Kui 21,9% intressi maksmine on ettevõtte teadlik käitumine… tundub, et pangast saab odavamat laenu. See on rahavoo planeerimine, ettevõte peab maksusumma ära tasuma, enne kui käibemaksu tagastus laekub. Parem oleks selleks pangast arvelduskrediiti küsida. Ilus see ei ole," lisas analüütik.
    Riisberg eelistaks uudiseid börsifirma maksumaksmise raskustest pigem mitte lugeda. "Iga kord on vaja süveneda, mille pärast võlg on tekkinud, ja pigem ootaks, et börsiettevõtted sellesisulisi signaale ei saadaks," ütles ta.
    Krediidiinfo andmebaasist selgus, et Baltikal ei ole maksude maksmisega raskusi, sest arhiiviandmete kohaselt ettevõttel võlgnevust polnud.
    Krediidiinfost maksehäirete vaatamisel tuleb kahel asjal selgelt vahet teha. Nimelt maksude saldo näitab maksu- ja tolliameti andmebaasi hetkeseisu reaalajas toimunud päringu alusel. Siin otsustab riik, mis ajast ta kedagi võlglaseks peab.
    Erasektoris aga loetakse maksehäireks rahalise kohustuse täitmata jätmist rohkem kui 45 päeva arvates maksetähtpäevale järgnevast päevast.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.