Meedias reklaamiraha protsendi võrra vähem

20. mai 2008, 11:38

Meediareklaamituru käive oli tänavu
esimeses kvartalis umbes protsendi võrra väiksem kui aasta tagasi,
kahanedes 407 miljonile kroonile mulluselt 412 miljonilt kroonilt, selgub
TNS Emori reklaamipanuste monitooringust AdEx.

Eesti meediareklaamimaailm on juba mitmeid aastaid harjunud kahekohaliste kasvuprotsentidega, seega tänavune muutus väga drastilisena, kommenteerib TNS Emor. Seekord tuleb aga muutust vaadata tavapärasest veidi erinevas kontekstis, sest eelmise aasta esimeses kvartalis kulmineerunud riigikogu valimiskampaania tõi meediakanaleile märgatavat lisaraha, mida sel aastal turul enam ei olnud.

Valimisraha välja jättes võib öelda, et pessimismiks pole siiski põhjust – sellise arvestuse järgi on turg tõusnud ca 18%. Rääkida võib pigem mõnevõrra aeglustunud majanduskasvust ja majanduse korrastumisest, mitte aga drastilisest meediareklaamituru kukkumisest.

Esimese kvartali absoluutsummade võrdluses (sh valimised) on kõige rohkem kasvanud internet (35%) ja välimeedia (10%), väikest langust näitasid aga ajalehed (-7%) ja telereklaam (-8%), mis on ka loomulik, kuna need kaks meediatüüpi said eelmisel aastal samal ajal valimiste meediareklaamirahast kõige suurema osa. Kasvu näitasid nii ajakirjad kui ka raadio (mõlemad ca 6%).

Esimese kvartali suurim reklaamija oli EMT, kellele järgnesid tavapärane esireklaamija Procter Gamble ning Tele2 Eesti ja L’Oreal.

10 suurimat meediareklaamijat Eestis 2008. aasta esimeses kvartalis
1. EMT
2. PROCTER GAMBLE
3. TELE2 EESTI
4. L’OREAL
5. RIMI BALTIC
6. A-SELVER
7. VEHO EESTI
8. TALLINK GRUPP
9. INFO-AUTO
10. HANSAPANK
Allikas: TNS Emori reklaamikulutuste uuring AdEx

Ajalehtedes kokku oli lõppenud kvartalil suurimaks reklaamijaks Veho Eesti, kellele järgnesid A-Selver ja Info-Auto, kaks viimast olid TOP 3 ajalehereklaamija hulgas ka eelmise aasta esimeses kvartalis. Telereklaami puhul olid reklaamipanustelt Procter Gamble’i järel suurimad kommunikatsiooniettevõtted EMT ja Tele2 Eesti, ajakirjades oli harjumuspäraselt suurim reklaamija L’Oreal.

10 enam reklaamitud tooteharu Eestis 2007. aasta esimeses kvartalis
1. AUTOD
2. MOBIILSIDE
3. JAEKAUBANDUS
4. TÖÖPAKKUMISED
5. RAVIMID
6. FINANTSASUTUSED, TEENUSED
7. KINNISVARA
8. KONTSERDID, FESTIVALID
9. MÖÖBEL
10. ALKOHOOLSED JOOGID

Ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adex reklaamimonitooringul, mille trükimeediat ja televisiooni puudutavad andmed fikseerivad ja kodeerivad
erialaspetsialistid. Kokku kaardistatakse 50 ajalehte, 75 ajakirja ja 10 telekanalit.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. May 2008, 11:36
Otsi:

Ava täpsem otsing