Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskkonnast hoolimine on muutumas kasu(m)likuks

    Ettevõtte keskkonnavastutuse (corporate environmental responsibility, CER) põhimõtted on viimase aasta jooksul hakanud kiiresti levima ka Eesti ettevõtetes. CER on kindlasti palju enam kui vaid keskkonnanormatiivide täitmine. Peale väiksema keskkonnale tekitatud kahju on läbimõeldud CER-tegevuse puhul ettevõtetel ka hulgaliselt võimalusi sellest otsest majanduslikku kasu saada.
    Üldiselt on nii kogu maailmas kui ka Eestis tendents, et ettevõtted, kes kõige rohkem saastavad, pööravad ka kõige rohkem tähelepanu oma keskkonnahoiualase tegevuse kommunikatsioonile. CER-tegevusest kasu lootva ettevõtte jaoks ongi oluline just ühiskonna teavitamine. Oma keskkonnahoiualased tegevused ja miks mitte ka püüdlused, tuleb selgelt ja konkreetselt sõnastada. Kuidas mõista näiteks seda, kui ettevõte deklareerib, et tema üks põhiväärtusi on keskkond?
    Sellised avaldused tuleks täpsemalt lahti seletada, et mitte mõjuda oma partneritele populistlikuna.
    Samuti on suur erinevus selles, kas sellised väärtushinnangute sõnastused tulevad juhtkonnalt või kogu kollektiivilt. Nii nagu inimeste puhul ikka, võib ülalt alla liigne pealesurutus tekitada ka töötajates hoopis vastuseisu.
    Tihtipeale on see ettevõttevälistele pooltele juba ka sõnastuse järgi aimatav, kas keskkonnaeesmärkide seadmisel on olnud ametis ainult juhatus või kogu kollektiiv. Oluline on teadvustamine, et muutumine saab alata ainult iseendast, olgu selleks siis ettevõtte või kogu ühiskonna väärtushinnangute muutumine. Kõik saab alguse tahtmisest ja õigest mõtteviisist.
    Kui ettevõttel on juba ühiselt sõnastatud missioon, siis juhtkonna väljakutseks on leida ka edaspidi endaga koos töötama inimesi, kes mõtlevad samamoodi. Üldjuhul võib eeldada, et töötajad, kes tegutsevad keskkonnasõbralikult on tõenäoliselt ratsionaalsemad ka muude ressursside kasutamises, sh ajakasutuses.
    Ettevõtte kasu CERist võibki tulla üldjuhul kahel moel. Kulude kokkuhoiust tulenev sääst on paremini saavutatav tootmissektoris, seevastu teeninduses on CER pigem võimalus ettevõtte mainekujunduseks ja seeläbi uute klientide võitmiseks. Otsides võimalust CERi abil ettevõtte mainet tõsta, on väga hea, kui leitakse võimalus siduda CER-tegevus otseselt enda paratamatult tekitatava negatiivse keskkonnamõjuga. Näiteks põlevkivi töötleva ettevõtte Viru Keemia Grupi töötajad on käinud tuhamägedele puid istutamas. Kuid vahel piisab ka väikeste keskkonnahoiunippide kasutamisest. Nii näiteks on Tartus tegutsev peenmehhaanikatehas Tarkon oma ettevõtte töötajatele rajanud jalgrattaparkla. Oluline on kõigile töötajatele nähtav ja tajutav reaalne tulemus.
    Tegelikult peaks säästliku majandamise põhimõtted olema kaasatud juba strateegilisse planeerimisse: näiteks keskkonda säästvatesse tehnoloogiatesse investeerimine, et samal ajal ka efektiivust suurendada. Pikaajalist edu toob pigem pidev arvestamine partneritega kui ühekordne kampaania.
    Väga palju teevad keskkonna heaks ka need ettevõtted, kelle tegevus on suunatud teiste ettevõtete negatiivse keskkonnamõju vähendamisele.
    Reoveepuhastussüsteemide arendajad on tegelikult juba kogu oma tegevuses keskkonnahoiu tagamisele suunatud, sest nende pakutavate toodete ja teenustega aidatakse teistel ettevõtetel oma tegevuse mõju loodusele vähendada.
    Ka keskkonnahoiualase info jagajaid, nagu näiteks Metsamoori perepark Võrumaal, kus saab õppida loodusega tasakaalus elamist, võib nimetada keskkonda säästvaks ettevõtluseks.
    Autor: Liina Joller
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.