Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teetööde tipphooaeg kogub tuure
Riigieelarve kärped sel aastal kavandatavate tööde mahtu oluliselt ei mõjuta, küll aga võib edasi lükkuda osa järgmiseks aastaks kavandatud teetöid.
Maanteeameti pressiesindaja Tiina Reismanni sõnul investeeritakse sel aastal riigimaanteede ehitusse, remonti, ümberehitusse, kruusateede katete ehitusse, projekteerimisse ja maade ostu 2,47 miljardit krooni.
Suuremate remonttööde käigus parandatakse 217,8 kilomeetrit asfaltkattega teid, lisanduvad väiksemad teetööd ja olemasolevate katete säilitamiseks tehtavate pindamistööde lõigud. Täpsed mahud ja maksumused selguvad riigihangetel.
Suurima maksumusega on rahvusvahelistel põhimaanteedel toimuvad ehitus- ja rekonstrueerimistööd. Uue kuue saavad Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Vaida-Aruvalla teelõik, Tallinna-Narva maanteel Kukruse-Jõhvi teelõik ja Mäo möödasõit, kus peaks ehitus lahti minema augustis ja septembris ning lõppema alles 2010. aastal.
Lisaks põhimaanteedele toimuvad remonttööd ka Pärnu-Rakvere-Sõmeru 13,6, Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla 14,9, Rapla-Järvakandi-Kergu 10,7, Tartu-Räpina-Värska 14,8, Rõngu-Otepää-Kanepi 16,6, Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme 16,4 ning Sämi-Sonda-Kiviõli 12,8 kilomeetri lõigul.
Reismanni sõnul saab katte ka ligi 100 kilomeetrit kruusateed, millest pikimad on Paldiski-Padise vaheline 14kilomeetrine teelõik ning Kuressaare-Võhma-Panga 9kilomeetrine teelõik. Liiklus saab mõnevõrra häiritud ka Põlvamaal, kus jätkatakse eelmisel aastal alustatud 12,4 kilomeetri pikkuse Matsuri-Sesniki tee ehitamist, mis ühendab Koidula piiripunkti ja Värska valla keskust.