Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti veofirmad saavad sügiseks uued Volvo ja Iveco veokid
Volvo Trucks toob uue põlvkonna raskeveokid Euroopas välja tänavu suvel. Uuenduskuuri läbivad nii Volvo FH kui ka Volvo FH16.
Volvo ei soovi veel kõiki uuendusi paljastada, kuid kindel on, et täiesti uus saab olema veoki kabiini sisemus. "Lõime juhile keskkonna, mis pakub enam avarust ja valgust ning paremaid hoiustustingimusi," ütleb Christer Pehrsson, Volvo Trucksi pikamaaveokite tootejuht.
Uued hoiustusvõimalused juhi istme kohal on ümber kujundatud ning tulemus on avaram ruum, kus on lihtsam püsti ringi liikuda. Uued liugustega hoiustuslaekad muudavad nende avamise ja sulgemise lihtsamaks. Ka armatuurlaual on uus kujundus, mis annab juhile enam ruumi. Samadel põhjustel on liigutatud ka I-Shifti ja Powertronicu ülekanded juhi istmest veidi eemale. Paigutades ümber hoiustusvõimalusi ja viies enam hoiustusruumi voodi alla, on tulemuseks avaram kabiin.
Mugavusi on juurde antud ka puhkamisvõimalustele. Salongis on laiem voodi koos reguleeritava seljatoega ja kõrgem positsioon mugavamaks istme reguleerimiseks. Ka kaasreisija iste on läbinud uuendusprogrammi -
istet on võimalik nüüd 90 kraadi pöörata ning seljatuge 15 kraadi alla lasta. Samuti on lisatud võimas audiosüsteem: USB-, AUX-, MP3- ja TV- sisendvõimalused.
Uuenenud on kabiini valguse juhtimine. 17 lambist koosnev valgustussüsteem sisaldab ka valgusregulaatorit, mis võimaldab valgust sättida sobivale tugevusele ning muuta selle ka punaseks öövalguseks.
Ohutuse eesmärgil on Volvo lisanud kojameeste vihmaanduri, et parandada juhi nähtavust. Vihmaandur jälgib, palju vihma sajab ja kohandab vastavalt kojameeste tööd. Veokil on ka staatilised kurvituled paremaks nähtavuseks pööramisel.
Auhinnatuim veok tehti ümber
Äsja tutvustati maailmale uuenduskuuri läbinud Iveco Eurocargo keskklassiveokit, mis Eestisse jõuab sügisel.
Uus Eurocargo sisaldab endas ka pärandit originaal-Eurocargost, mis saabus turule 1991. aastal. Eelmise mudeli pärandit tasus säilitada, sest see võitis rohkem auhindu kui mõni teine kommertsveok maanteetranspordi ajaloos, sh ka prestiižse Euroopa aasta veoki auhinna. Turule toomisest alates kuni eelmise aasta lõpuni oli Eurocargo keskklassi veokit valmistatud üle 400 000.
Uued Eurocargod on saadaval uute manuaalsete käigukastidega ning on automaatsed.
Automatiseeritud Eurotronicu käigukast, mille on tootnud ZF, on varustatud tarkvaraga, et optimeerida kütuse tarbimist, lastes juhil käiku vahetada just õigel momendil.
Automaatkäigukastid on Allisonilt ja on saadavad mudelitel 7,5 kuni 12 tonni.
Uus on ka Eurocargo kabiini interjöör. Kompaktne ühevärviline juhipaneel on ergonoomilisem ja kõik lülitid, kaasa arvatud käsipidur, on toodud juhiistmele lähemale. Suuremaks tehtud rool teeb juhi jõupingutused sõitmisel väiksemaks.
Ohutust on parandatud ASRi (anti driving wheel slip control), ESP (electronic stability control) ja mägipiduritega. Kui juhil pole kinnitatud turvavöö, annab süsteem sellest märku. Parkimispiduri süsteem annab omakorda juhile märku, kui juhipoolne kabiiniuks on avatud.
Uuendatud on ka pidurdussüsteemi, mida seekord on täiendatud suure diameetri ja jämedamate piduriketastega. Uuendused pidurisüsteemis aga lubavad omakorda alandada hoolduskulusid veokile.