Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üha kallinev kütus pani töölised streikima

    Prantsusmaa president Nicolas Sarkozy viskas sel nädalal raadiointervjuus õhku ettepaneku hinnaralli jätkudes külmutada Euroopa Liidus mootorikütuse käibemaks, et suure kütusekuluga ettevõtjatele leevendust tuua. "Kui naftabarreli hind tõusu jätkab, kas lasta siis käibemaksul proportsionaalselt kasvada? Minu ettepanek on see stabiliseerida," ütles Sarkozy. "Ma ei saa seda üksi otsustada, kuna selline otsus tuleb teha Euroopa tasandil, kuid ma usun, et Prantsusmaa pole ainus riik, mis on silmitsi tõusvate kütusehindadega," jätkas ta.
    Euroopa Liitu ärgitas kõrge kütuse hinna vastu samme astuma ka Portugali majandusminister Manuel Pinho, hoiatades "murettekitavate tagajärgede eest majanduskasvule". Portugali kalurid on lubanud koos Itaalia, Kreeka ja Hispaania ametivendadega eelolevast reedest Prantsusmaa kalurite streikidega liituda.
    Samuti leidis Sarkozy, et osa kalli kütuse pealt täiendavalt teenitud eelarvetulust võiks riik kasutada suuremate hädaliste toetamiseks. Kolme kuu perspektiivis võiks täiendavatest maksutuludest laekunud fondi suuruseks kujuneda presidendi hinnangul 150 - 170 miljonit eurot.
    Euroopa Komisjon, mis on seadnud endale ambitsioonikad "rohelised eesmärgid", ei ole sellistest kütusemaksude kärpimise ettepanekutest kuigi vaimustatud. Seda enam, et alles 2005. aastal leppisid ELi liikmesriikide rahandusministrid kokku, et kütuse hindade kerkides maksude kallale ei minda.
    Sama seisukohta kordas komisjon nüüdki. Komisjoni pressiesindaja energiaküsimustes ütles, et maksude kärpimine ärgitaks vaid tootjariike kütuse hindu tõstma ning "saadaks väga vale signaali". Lisaks on maksumuudatusteks vaja kõigi 27 liikmesriigi heakskiitu.
    Küll on aga Suurbritannia veokijuhtide protestid sundinud Suurbritannia valitsust esialgu vähemalt ajutiselt sügiseni edasi lükkama oma kütusemaksude tõstmise kava. Teisipäeval toimusid suured meeleavaldused Londonis ja Walesis, tekitades tõsiseid liiklusprobleeme. Protestijate üks juhte Mike Greene ütles BBC-le, et kui valitsus makse ei kärbi, hakatakse blokeerima ka rafineerimistehaseid ja sadamaid. 2000. aastal põhjustasid veokijuhtide sarnased aktsioonid toonasele Tony Blairi valitsusele suuri probleeme.
    Prantsusmaal on kalurid juba kaks nädalat protestinud diislikütuse järsu hinnatõusu vastu - hinnad on lühikese ajaga kerkinud ligi 30%. Teisipäeval seiskas streik mõneks ajaks praamiühenduse Dunkirkiga ning politseil tuli jõuga laiali ajada blokaad Marsseille' naftaterminali ümber.
    Briti veokijuhtide sõnul on kütusearved aastaga pea kaks korda kasvanud. Liiter diislikütust maksab Suurbritannias 2,35 dollarit ehk USA mõõtkavas enam kui 9 dollarit gallon.
    Iga galloni pealt kasseerib Briti valitsus 3,77 dollarit kütuseaktsiisi ning selle otsa veel 17,5% käibemaksu. USAs võrdluseks maksavad veokijuhid diislikütuselt maksu 53,6 USA senti gallonilt.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.