Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müüt ja tänapäev Põldroosi maalides
Hobusepea galeriis avatud näitusel "Lühijutud" eksponeeritakse möödunud ja käesoleval aastal valminud töid. Nagu pealkirigi ütleb, jutustavad maalid lugusid ning illustreerivad elu väikeseid seikasid.
Põldroos ei käsitle siin metafüüsilisi, üleelusuurusi filosoofilisi jutustusi, vaid räägib elust lihtsalt - nii nagu ta on. Võiks isegi öelda, et neis väikestes fragmentides, mida Põldroos kujutab, kooruvad elu sügavamad kihid ja selle mõte palju loomulikumalt välja.
Põldroosi Hobusepea näitusel on piisavalt sotsiaalseid vihjeid. Oma näitusetutvustuses selgitab kunstnik kohe, et ta ei usu "kunsti rolli ühiskonna sotsiaalsete hoiakute kujundajana".
Seega ei pretendeeri need pildid maailmaparandajaks olema, vaid pakuvad vahel kurbi, vahel humoorikaid ning vahel üsna ühiskonnakriitilisi sissevaateid igapäevaelu olmesituatsioonidesse.
Pealtnäha vaimukas töö on maal, kus inimest kõrvast tõmmatakse.
Palju erinevaid tõlgendusi võimaldab n-ö kaheosaline töö "Alla" ja "Üles", kus kohvritega äriinimesed diagonaalis alla või üles liiguvad. Teisalt ilmub Põldroosi lõuendile ikka ja jälle elust räsitud paarike. Seekord on tegu kodutu ema ja pojaga.
Draakoni galerii näitusel on peamiselt eksponeeritud mustvalged maalid, mis meenutavad negatiivfotosid. Inspiratsiooni allikaks on olnud põhiliselt hoopis suurejooneline renessanss, mille kuulsaid meistriteoseid kunstnik interpreteerib.
Selle näituse idee on universaalsem ja filosoofilisem kui Hobusepea väljapanekul. Nimelt seletab Põldroos nii kaugele ajas tagasi minemist sellega, et tegelikult toimivad kõik ajastud üheaegselt.
Seega on Põldroos kokku pannud kaks täiesti erineva kontseptsiooniga näitust. Üks, mis räägib igapäevaelu kõige banaalsematest seikadest, ning teine, kus kunstnik jätab tänapäeva seljataha ning pöördub hoopis klassikaliste meistrite poole.
Esimene justkui ood lihtsatele asjadele, teine põgenemine ilu ja sulniduse maailma.
Autor: Ragne Nukk