Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    American Express eristub teistest

    Kuid ega ettevõte pole seni siinmail tundmatu olnud. American Expressi teenuseid hakkas näiteks Estravel vahendama juba 1995. aastast. Pangad pakkusid välismaale reisijatele sularahast kindlamaid American Expressi reisitšekke.
    Eesti pangad armastasid varem teha ka välisarveldusi American Express Banki vahendusel, mis on nüüdseks müüdud Aasias ja Aafrikas tegutsevale pangale Standard Chartered. American Expressi jaoks ei olnud see rahvusvaheline pangandusäri enam eriti atraktiivne - pangandusoperatsioonide omakapitali tootlus oli palju madalam reisi- ja kaarditeenuste omast ning konkurents aina tihenes. Standard Chartered sai aga tugevdada oma positsioone koduturgudel ning ligipääsu nii mõnelegi uuele. Lisandus häid töötajaid, kogemust ja kliente.
    Kas osta American Expressi aktsiat? Kõigepealt erinevusi teiste kaardipakkujatega. Tugeva kaubamärgiga American Express pakub lisaks kaardiarveldustele kõikvõimalike lisahüvesid - isegi kuni eralennuki rendini välja. Suurim erinevus seisneb aga selles, et kui Mastercard ja Visa pakuvad vaid kaartide väljastamist ja kaardiarvelduste teenuseid ise krediidiriski võtmata, siis American Express annab kundedele oma riisikol laenu, pangad vaid vahendavad nende kaarte. Arvestades olukorda USA laenuturul, on võib-olla isegi parem mitte olla ise laenuvõtja ja laenuandja, vaid kõrval seistes teenustasusid koguda. American Express tunneb klientide rahakotipitsitusi. Huvitav on see, et American Express ei võrdle end presentatsioonides teiste kaardipakkujatega, vaid USA suurimate pankadega - tema on ju kah laenuäris sees.
    Kui vaadata, kuidas rahvusvaheline äri oma kasumit saab, siis on see jätkuvalt väga USA-keskne. Üle poole mullusest käibest andsid USA tegevused ning umbes pool kasumist samuti.
    American Expressi aktsia on viimasel ajal suhteliselt kehvasti esinenud. Hiljuti börsile tulnud Visa ja Mastercard on väga jõuliselt kerkinud, iseäranis nende privilegeeritute jaoks, kes neid juba emissioonist said. American Express on börsitulnukatega võrreldes soliidne vanadusele kalduv tegelane. Ettevõte on asutatud 1850, kuulsasse Dow Jonesi tööstuskeskmisesse võeti aktsia 1982. aastal.
    American Express on pakkunud tänuväärset leiba väga pikka aega maailma kuulsaimale investorile Warren Buffettile, kelle Berkshire Hathaway ostis aktsiat juba aastal 1964. Buffett ostis aktsiat siis, kui valitses usalduskriis ning ei usutud ettevõtte ellujäämisesse. Buffett jälgis restoranikassa juures kundede kaardikasutuse harjumusi ja nägi, et ettevõtte olulisimat toodet, kaarti, kasutati ohtralt. See veenis teda, et seda ettevõtet oli veel natuke vara maha kanda. Buffetti ettevõtte portfellis on American Expressi aktsia osa kümme protsenti.
    Analüütikutel, kes üksmeelselt Visa ja Mastercardi aktsiat ostma või hoidma kutsuvad (müüa ei soovita keegi), on American Expressi aktsia suhtes küllaltki erinevad arvamused. Kaheksa analüütikut soovitasid aktsiat osta, seitse hoida ja neli müüa.
    Et ettevõte peaks Mastercardist ja Visast USA majandusolukorra tõttu rohkem kannatada saama, ei tohiks üllatada. Asi ei ole selles, kui suur on USA osa ettevõtete kasumis, vaid pigem ärimudelis. Aktsia hinna hiljutisele vähikäigule vaatamata ei julgeks mina seda küll maha kanda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.