Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laoautod müügis värske kaubana

    Enamasti pole ilmselt sisulist vahet, kas auto tuli koosteliinilt tänavu, mullu või tunamullu, kuid tootjad on mõnda mudelit vahepeal täiustanud.
    Näiteks on 2008. aasta Grand Cherokeedel teistsugused esituled kui mullustel. Tänavusele Grand Cherokee mudelile otsa vaadates tunduvad tema silmad ümmargused, 2007. aasta omal on esituled pisut kandilised.
    Uurimise peale muutis Silberauto kähku oma müügikuulutust ja pakub selles nüüd Grand Cherokee '08 asemel Grand Cherokee '07-t.
    "Täname tähelepanu juhtimast," ütles reedel Silberauto PR-spetsialist Rauno Kais. "Motors24 pakutavad Grand Cherokee mudelid on 2007. mudeliaasta autod, mida müüme praegu soodsamate hindadega. Tegemist on uute registreerimata autodega, mis on meie laos kohe saadaval. Mudelinimes nähtuv '08 on Motors24 sisestatud. Palume need tänase päeva jooksul korrigeerida."
    Kais lisas, et Silberauto laos on juba ka 2008. aasta facelift'i läbinud Grand Cherokeed, kuid neile kehtivad tavahinnad.
    Viking Motorsi juht Üllar Taniberg kauples vastamiseks ajapikendust. Põhjalikult kaalunud, lükkas ta vastutuse kampaania korraldaja kaela: "Reklaami on üles pannud Motors24 ja tõepoolest on seal tänaseni mõni viga, nagu näiteks on Cadillac XLR neljaukseline jne, nende parandamisega osapooled tegelevad."
    Taniberg keeldus täpsustamast, kui palju ja mis aastakäigu Hummereid tal laos seisab. "See on ärisaladus!" pareeris ta.
    "Termin "aasta mudel" ei ole siin üldse kasutusel. Autod, mis on juba registreeritud ja on olnud kasutuses, on ka vastavalt märgistatud, näiteks ‘07, ja pakkumises on kirjeldatud registreerimise aeg ja läbisõit," õigustas autokaupmees asjatundmatu ostjaga manipuleerimist.
    Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit ütles, et neil on menetluses mitu juhtumit, kus inimesed ostsid salongist auto ja hooldusse minnes selgus, et see oli laoplatsil seisnud kaks aastat.
    "Praegusel infoajastul ei saa hästi varjata, mis auto väljalaskeaasta on. Tänapäeval saab ligi erinevatele registritele ja sel juhul tuleb hoolduses välja, et ostja pole saanud üldse sellist autot, nagu talle müümisel lubati," rääkis Aruniit.
    "Las ta olla eelmise aasta mudel, kas või täiesti uus auto ja võib-olla lattu seisma jäänud, aga ostja peab seda teadma. Kui möödunud aasta autot müüakse selle aasta mudeli pähe, on tegu eksitava kauplemisvõttega," lisas Aruniit, "väljalaskeaasta ja muud detailid on väga olulised, eriti kui allahindlus on suur. Ostma minnes pean ma neid teadma."
    Aruniit lisas, et tarbijakaitseamet võtab autode sooduskampaaniad kohe luubi alla.
    Premium Motorsi mehed peavad sellist aastarvudega mängimist kliendi petmiseks.
    "Leian, et see on kliendi petmine. Kui sooduskampaaniaga müüakse eelmise põlvkonna autosid, tuleb kliendile seda öelda. Kui mõni oma lao umbselt täis ostnud firma arvab, et võib oma riskid maandada klientide kaela, arvab ta väga valesti," kommenteeris Hummereid ja teisi luksusautosid müüva Premium Motorsi omanik Jürgen Vester nn 2008. aasta autode soodusmüügikuulutusi.
    Premium Motorsi brand manager Jaan Meristo nentis, et teoreetiliselt saab ka 2006. mudeliaasta auto registreerida esimest korda 2008. aastal. Meristo selgitas, et autokaupmehi ühendav AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) soosib tarbija eksitamist.
    "Praegu on nii, et AMTEL on kinnine klubi, kes mängureegleid teeb, ja nemad võivad tarbijat petta," ütles Meristo. Hiljem turule sisenenud Premium Motors staažikaid autofirmasid koondavasse AMTELisse ei kuulu.
    Premium Motorsi andmetel on Viking Motorsi soodsa hinnaga Hummer H2 '08 juba tootmisest maha võetud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.