Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vali autole sobiv ja taskukohane seisuruum

    Korralikult soojustatud ja köetav garaaž on kindlasti kõige mugavam ja võiks öelda ka et luksuslikem variant. Toast otse garaaži astudes ei pea vahepeal minema läbi lumetormi või paduvihma ning talvel ei ole vaja kaevata autot lume alt välja või kraapida aknaid jääst puhtaks.
    Samuti saab garaažis leida panipaiga paljudele majapidamistööriistadele ja -tarvetele. Kuigi tänapäeval ei remondi just paljud ise oma autot, on soe ruum abiks mustemate majapidamistööde tegemisel ja miks mitte ka rolleri või maastikuratta kallal nokitsemiseks.
    Esialgu sooja garaažina projekteeritud ruumist saab hiljem kujundada mõne muu otstarbega ruumi, kas või koduse jõusaali. Samas tuleb sellise garaaži projekteerimisel silmas pidada, et ruum vastaks tuleohutuse nõuetele.
    "Kui auto varjualune või garaaž on eluhoone osa, peab olema kindlustatud, et tulekahju korral tuli edasi ei liiguks. Selleks peab garaaži ja eluruumi vahel olema tulekindel uks," rääkis Hardest Ehituse juhataja Indrek Kaasik.
    "Kuna garaaži peetakse suurema ohu allikaga ruumiks, siis peavad seal kindlale uksele lisaks nii seinad kui ka laed vastama tuleohutusnormidele," jätkas ta.
    Teine võimalus on ehitada elumajast eraldiseisev garaaž. Siinkohal tuleb silmas pidada seda, et elumaja ja garaaž arhitektuuriliselt omavahel sobiks. Selge on see, et uhke kivist villa kõrvale lihtne metallist garaažiboks ei sobi, sellise maja garaaž tuleb projekteerida majaga harmoneeruvalt.
    Elumajast eraldiseisva garaaži puhul kasutatakse sageli varianti, kus selle juurde planeeritakse veel lisaks mitmesuguseid majapidamisruume ning panipaiku. Tihti on ruumid lahendatud selliselt, et garaažis on ühtlasi saun ja auto hoiupaiga peal näiteks külalistoad.
    Paljud majad on ehitatud selliselt, et garaaž asub keldriga samal tasapinnal ja sinna viib kaldtee. Liiga sügavale maa sisse viidud garaaž võib kujuneda probleemiks, arvas Kaasik.
    "Kui sellise garaaži sissesõidutee on talvel halvasti hooldatud, siis ei pruugi garaažist väljagi pääseda," sõnas ta. "Samuti peab maapinnaga samal tasapinnal või madalamal asetseva garaaži puhul olema korralik drenaaž ümber maja, et vihma- ja lumevesi majja ei jõuaks."
    Kõige odavam ja lihtsam variant on ehitada autole varjualune. Kuigi võib tunduda, et varjualune ei ole piisavalt turvaline, sest auto seisab siiski õues kõigile ligipääsetava ja nähtavana, sobib varjualune tänapäevaste majade juurde üsna hästi.
    "Eelistama peaksid varjualust eelkõige väiksemate majade omanikud, sest see sobib nende majaga paremini kokku - harmoneerub majaga paremini," rääkis H&H Grupi turundusjuht Heikki Järvsoo. "Samas on oluline nüanss ka auto varjualuse odavam hind võrreldes garaažiga. Auto varjualune on tunduvalt õhulisem kui garaaž, mis mõjub maja kõrval suure raskepärase kobakana."
    Paljud tootjad pakuvad juba valmis lahendusi, mida on mugav ise paigaldada ja mis ei esita aluspinnale erilisi nõudmisi. Neid on võimalik paigaldada nii asfaldile, betoonile kui ka puidust alusraamile. Järvsoo ütles, et nende tootevalikus on mitu standardlahendust, mis on kujunenud töö käigus. "Samas on elu näidanud, et igal inimesel on oma arusaam ja auto varjualune oma lihtsuses võimaldab kõik valmislahendused lihtsate võtetega kliendi soovile vastavaks kujundada," lisas ta.
    Samuti võib autole varjualuse ise ehitada. Varjualust on väga lihtne integreerida ülejäänud aia kujunduse ja olemusega, puitsõrestike ja teiste konstruktsioonide abil saab selle kujundada nägusaks ja omapäraseks. Varjualune ei vaja ka sellisel määral hooldust nagu üks korralik garaaž.
    "Kuigi oma majale projekteeriksin garaaži küll, siis auto hoidmise kohana ma seda tõenäoliselt eriti ei kasutaks. Meie kliimas on korralikku külma maksimaalselt üks-kaks kuud aastas ja suvisel ajal ei näe ma mingit põhjust, miks peaksin auto garaaži ajama. Palju mugavam on lihtsalt autosse istuda ja minema sõita," selgitas Kaasik.
    Kuna garaaži ehitusmaksumus sõltub väga mitmest asjaolust ja suhteliselt suurt investeeringut vajab ka korralik garaažiuks, on mingit ligikaudset hinda väga raske välja tuua.
    Ka varjualuse hinnad sõltuvad mitmest asjaolust, kuid Järvsoo sõnul võib arvestada auto varjualuse hinna ligikaudseks suurusjärguks tuhat krooni ruutmeetri kohta.
    "Kui võtta ühe autovarjualuse keskmiseks mõõduks 3 × 6 meetrit, teeb see hinnaks umbes 18 000 krooni," ütleb ta. Erilahendused on tunduvalt kallimad.
    Soovi korral saab varjualuse juurde paigaldada tänavakivid või valada betoonist aluse, see lisandub loomulikult ehitusmaksumusele.
    Kuigi soe garaaž teeb külmal perioodil autoomaniku elu oluliselt mugavamaks, siis auto seisukohast ei olegi see nii hea lahendus.
    Suured temperatuuride vahed mõjuvad halvasti auto kerele, lumisel talvel hakkab auto külge jäänud teepuistesoolaga segunenud lumi soojas garaažis sulama ja see kiirendab rooste tekkimist.
    Kui tervel talveperioodil iga päev autoga sõita ja öösiti seda 20kraadise temperatuuriga garaažis hoida, on korrosioon kiire tekkima.
    Seega on auto pikaealisuse seisukohast parem kütmata garaaž või hoopis varjualune.
    Autor: Katrin Romanenkov
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Arco Vara esimene kvartal: müügitulu ja laenud kasvasid, kahjum jätkub
Tallinna börsil noteeritud Arco Vara esimese kvartali aruandest selgub, et müügitulu kasvas peaaegu neli korda, ulatudes 990 000 euroni võrreldes eelmise aasta sama perioodi 253 000 euroga.
Tallinna börsil noteeritud Arco Vara esimese kvartali aruandest selgub, et müügitulu kasvas peaaegu neli korda, ulatudes 990 000 euroni võrreldes eelmise aasta sama perioodi 253 000 euroga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.