Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallis kütus kergitab veo takse

    Võrreldes mulluse maiga, on diislikütuse hind maailmaturul kerkinud peaaegu 100% (!).
    "Sisseostuhinnad diislikütusele on kerkinud 1218 USD/tonni eest ehk hinnatõus on 93%. Hindade stabiliseerumist ega odavnemist maailmaturul analüütikud praegu prognoosinud ei ole," märgib Statoil Eesti kontseptsioonijuht Kai Realo.
    Neste Eesti peadirektori Indrek Kaju sõnul tekitab diislikütuse praegune hind probleeme kõigile Euroopa tarbijaile.
    "Hinnalangust saame näha alles siis, kui kogu maailma tarbimise märgatav vähenemine on andnud signaali naftatootjatele, et nende kaupa ei vajata. Ainult Eesti tarbija ei suuda mõjutada kütuse maailmaturuhindu," teab Kaju.
    Kuigi kütusehind nöörib teravalt kõri, ei ole autovedude turul seni hinnatõusu toimunud. Keegi ei taha olla esimene hinnatõusu pääsuke.
    Üle 50 autoga vedusid tegeva ASi Tallinna Toiduveod juhatuse liikme Liivo Luidre väitel on kohalikul jaotusveol klientidega veohinnad kokku lepitud.
    "Neisse on kütusehinna muutused kütuselisa kaudu sisse kirjutatud. Arvestades praegu kehtivat kütusehinda, on kohalike veohindade tõus sõltuvalt kütusehinna tõusust olnud ca 8%," ütleb Luidre.
    "Veohinna tõstmiseks rahvusvahelistel vedudel teeme tööd iga päev, kuid arvestades, et hetkel on turul vedajaid rohkem kui veotellimusi, siis väga optimistlik ei julge veohinna tõusu osas olla," arvab juhatuse liige.
    Lihtsaim oleks rahvusvahelise transpordi osa vähendamine," arvab Luidre.
    Rahvusvahelistel vedudel peaks kilomeetrihind tõusma vähemalt 2,2 krooni. Praegu kõigub see 10,5-10,6 krooni piirimail.
    "See kataks ainult kütusehinna tõusust tuleneva kulude kasvu, kuid samas on eelneva paari aasta jooksul tõusnud oluliselt kulud tööjõule ja viimasel ajal on tõstetud ka teemakse mitmes ELi riigis. Sellest lähtuvalt peaks veohinna tõus jääma minimaalselt 30% kanti," prognoosib vedaja.
    Milliseks kujunevad hinnad lähitulevikus?
    "Loodetavasti sügisel turg normaliseerub ja kaovad vedajad, kes veo eest raha ei oska või ei taha küsida. Veohinnad tulevad sisendkulude tõusuga kaasa ning toimub vähemalt ca 20protsendine hinnatõus," loodab ta.
    Luidre lisab, et nende firmal kulub kuus kütusele umbes miljon krooni.
    "Võrreldes eelmise aasta aprilliga on kasv olnud ligikaudu 45%. Eelmisel aastal moodustas rahvusvahelistel vedudel kütusekulu veohinnast umbes 35%, sel aastal juba 44%."
    Transpordifirma Allando Trailways finantsdirektor Vahur Oja ütleb, et nad on pidevalt enda kilomeetrihindu suurendanud.
    "Kui me hindu ei kergitaks, siis saaksime sõita ainult kuni raha jätkub ja sureksime välja... Mitte kogu hinda ei ole õnnestunud edasi kanda veel tellijani, sest kütusehinna tõus on olnud nii järsk ja tormiline, et ikka loksub veel turul transpordifirmasid, kes ei ole arvestusi korralikult teinud ja raha pole veel otsa lõppenud," tähendab Oja.
    Milliseks kujunevad veohinnad lähiajal?
    "Olen lugenud, et sügiseks ennustatakse naftahinna kerkimist 155 USD/barreli peale…" muretseb Oja.
    Veofirma Transpoint International müügidirektor Antoon van Rens usub, et pikemas perspektiivis veoteenuse hinnad tõusevad, kuid täpseid numbreid ennustada ei julge.
    ASi Nõo Lihatööstus juhataja Toomas Kruustüki sõnul ei ole nende veofirma viimase kahe kuu jooksul hindu tõstnud.
    Kruustüki väitel aasta alguses hindu siiski kergitati.
    Saku Õlletehasest väljub ööpäevas kohaliku jaotusena 80-90 õllekoormat.
    "Praegu osutab meile teenuseid 13 transpordiettevõtet. Meie veolepingutes on sätestatud, et Saku vaatab igakuiselt koos vedajaga üle diislikütuse jaehinna, mille peale kehtestatakse vastavalt kokkulepitud metoodikale uued kilomeetritariifid järgnevaks kalendrikuuks. Selliselt oleme hinnamuutuste korral seni ka käitunud," kirjeldab Saku logistikadirektor Priit Einmann joogitootja hinnasüsteemi.
    Mida soovitate ettevõtjatele, kes tahavad kütusehindade tõusu ajal ellu jääda?
    Indrek Kaju, Neste Eesti peadirektor
    Ellu jäävad ainult tugevamad. Kusjuures tugeva ja suure vahel ei tarvitse olla võrdusmärki. Analüüsige oma ettevõtte siseprotsesside efektiivsust, võrrelge end parimatega turul, tehke vajalikud järeldused muutusteks.
    Kallinev kütus tähendab, et käibekapitali all on järjest rohkem raha kinni ja seda tõusvate intresside ajal. Püüdke klientidega kokku leppida lühemad arvete maksetähtajad. Vaadake üle, kes klientidest toodavad teile kasumit ja kes kahjumit.
    Liivo Luidre, AS Tallinna Toiduvedude juhatuse liige
    Ettevõtted peaksid veohinna tõstmise eest seisma. Praegu tuleks hoida ettevõtte likviidsust, piirata investeeringuid ja omanikel loobuda dividendidest.
    Samas tekivad selle aasta lõpus, uue alguses head võimalused laienemiseks või turule sisenemiseks.
    On võimalik osta odavalt uusi transpordivahendeid, raskustes ettevõtteid varaga.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.