Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    General Motorsi faas üks: tunnistamine

    Maailma suurima käibega autotootja seisab keerulise ülesande ees - kuidas teenida raha olukorras, kus raskusi ei valmista mitte ainult USA turu jahtumine, vaid ka tarbija eelistuse oluline teisenemine ettevõttele ebasoodsas suunas. Ülesande täitmine võtab usutavasti mitu tublit aastat, kuid vähemalt on selle lahendamiseks viimaks ometi astutud tõsiseid samme. Nelja tehase sulgemine vähendab kastiga sõiduautode ja maasturite tootmist umbes kolmandiku võrra ja sikutab ettevõtte teatel ka kulusid aastas ühe miljardi dollari jagu alla. Eelnevate kulukärpimise meetmetega koos peaks General Motors 2011. aastaks suutma kokku hoida 2005. aastaga võrreldes 15 miljardit dollarit aastas.
    Võib siiralt uskuda, et senised ajad - kütuseneelajate ajad - enam tagasi ei tulegi, sest tugev nõudlus hoiab kütuse hinnad kõrgel pikaajajaliselt. Iseenesest on tegemist muidugi palju laiema tendentsiga kui ainult autoeelistuste muutumine - ökonoomia ja energiasäästlikus on juba aastaid olnud ja on ka edaspidi väga oluline sõlmpunkt kogu majanduse jaoks - nii naudivad näiteks alternatiivenergia ettevõtted kindlasti veel pikki aastaid häid aegu, samal ajal kui kütusetundlikud ettevõtted peavad üha enam panustama innovatiivsusele.
    General Motorsi USA vähenevat müüki kompenseerib küll kasvav müük arengumaades, kuid mitte piisavalt. Ettevõte teenis selle aasta esimeses kvartalis 3,3 miljardit dollarit kahjumit. Tugevaks plussiks on aga tänu varade müügile kogutud 24 miljardi dollari suurune rahakonto seis. See annab ettevõttele hea puhvri restruktureerimise kulude ja muude kohustuste katmiseks. Samas ei saa välistada, et raha põleb läbi enne, kui ettevõte kasumisse jõuab - selle aasta esimest kolme kuud aluseks võttes võib lisakapitali vaja minna umbes seitsme kvartali pärast. Raha võidakse juurde koguda aga näiteks ka esmaspäeval vihjatud Hummeri müügiga.
    Umbes kahe aasta pärast esitleb General Motors uue generatsiooni esimest väikeautot, lisaks plaanitakse 2010. aasta lõpuks rahva ette tuua ka Chevrolet' hübriidmudel. Paraku on aga hilinemine General Motorsile vägagi kalliks maksma läinud ning paranemist ei ole lähiajal näha. See kõik on ka aktsia hinna valusalt alla kratsinud. Kui praegu haaravad USAs jõuliselt turuosa just Toyota ja Honda, siis General Motorsi agoonia lõpp ja tagasitulek võib plaanide täitumise korral kätte jõuda alles kolme-nelja aasta pärast.
    Seetõttu tundub praegusel ajal General Motorsisse ja teistessegi USA autotootjatesse panustamine väga riskantsena. Pigem näitavad häid tulemusi ka eelpool nimetatud Toyota ja Honda. General Motorsi murdepunkt võib aga alles mõne aasta jooksul kätte jõuda - võimalik, et uued mudelid tuuakse turule just uue majanduskasvutsükli alguses.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.