Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uute autode müük kuivas mais kuuendiku jagu kokku
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu statistika järgi müüdi selle aasta mais 2680 autot eelmise aasta 3192 vastu.
Amserv Auto müügijuhi Joel Miti sõnul ei ole Toyotade müügi languses midagi üleloomulikku. Kuna Toyota näol on tegemist turu liidriga, siis on üsnagi loomulik, et müügi languse korral paistab vahe teravamalt silma.
"Juba sügisel oli näha tellimuste vähenemist, ning nüüd, kus tellitud tooted on kohale jõudnud, on näha automüügi langust," sõnas Amserv Auto müügijuht Joel Mitt.
Autoregistrikeskuse andmeil kahanes Toyotade müük võrreldes eelmise aasta maiga tervelt 32%. "Nii suurt langust me ette ei näinud. Siiski loodame, et meil õnnestub müüa vähemalt sama kogus autosid mis eelmisel aastalgi," rääkis Mitt.
Mullu müüdi Miti sõnul 1828 Toyotat ning üle 200 Lexuse mudeli.
Kütuse hinna tõusu ja majandusliku olukorra halvenemise tõttu on inimesed Miti sõnul rohkem keskklassi- ja väiksemaid autosid vaatama hakanud. "See kehtib ka Lexuste kohta. Kui varem müüsime rohkem suuremaid ja kallemaid Lexuseid, siis nüüd pigem väiksemaid Lexuse mudeleid," rääkis Mitt.
Mais 8protsendist kasvu näidanud Kia Auto turundusjuhi Kristel Kõrgmaa sõnul eelistab eestlane eelkõige ökonoomsust "Äärelinnas elav inimene, kes kesklinnas tööl käib, eelistab eelkõige väiksema kütusekuluga autosid. Ning see trend on tõusev," rääkis Kõrgmaa.
Lõuna-Euroopa teid vallutanud väikeautode meeletut populaarsust Kõrgmaa Eestis ette ei näe. "Tavaliselt ostetakse selline pisem auto perre teiseks autoks. Nüüd, kus nii majandus kui ka kütusehinnad ei ole teab mis soodsad, loobutakse pigem teise auto soetamisest. Kuid esimene auto ostetakse siiski korralik," märkis Kõrgemaa.
Kia Cee'di 13,1% turuosa ületas Kõrgemaa sõnul nende prognoosid, ülejäänud mudelite müük läks üsna prognoosikohaselt. Kõrgmaa lisas, et väiksemate autode müük näitab pigem langus- kui kasvutrendi.