Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennukompaniid näivad odavad

    USA lennukompaniid vähendavad kohtade arvu, mis tõstab piletite hindu. See pani neljapäeval üle maailma lennukompaniide aktsiad ostma Jim Rogersi.
    Koos George Sorosega omal ajal fondi Quantum loonud trendivastane investor Jim Rogers teatas, et ostis üle maailma lennukompaniide aktsiaid ja võlakirju, kuna lennukompaniid on asunud vähendama ülepakkumist ning tõstma lennukipiletite hindu.
    "Te loete iga päev uudistest, et lennukompaniid vähendavad võimsusi," ütles Rogers Holdingsi juht Jim Rogers Bloomberg TVs esinedes. "Lennukipiletite hinnad tõusevad. Kõik teavad, et kütusekulud on kasvanud. Nad hakkavad seda piletihinna sisse arvestama."
    Continental Airlines teatas 3000 töökoha likvideerimisest ja lennukipargi vähendamisest 18 protsendi võrra, olles juba neljas lennukompanii, kes nõnda talitas võitlemaks aastaga 75 protsenti tõusnud kütusekuluga. United Airlines teatas oma odavlennubrändi kaotamisest ja 70 lennuki pensionile saatmisest. Varem on sarnaste meetmetega esinenud American Airlines ja Delta Air Lines.
    Lennukompaniid loobuvad vanematest ja kütust rohkem õgivate lennukite kasutamisest. Lisaks vähendatakse lennukites istmete arvu, mis tähendab piletite arvu vähenemist. Kuna lennukid on USAs suhteliselt täis, siis toob see kaasa piletihindade tõusu.
    Kuid Jim Rogersi vaimustust lennukompaniidesse investeerimisest ei jaga teps mitte Warren Buffett.
    Kui tuletada maailma tuntuimale investorile Warren Buffettile meelde investeerimist lennukompaniisse, ei sära ta nägu rõõmust. Ta investeeris lennukompaniisse ja kaotas mõne aastaga ettevõtte restruktureerimise tõttu kogu investeeringu.
    Ta on öelnud, et kogu USA lennunduse ajaloo jooksul ei ole tööstusharu sentigi kasumit teeninud. Lennukompaniid on sellised buumi-krahhi ettevõtted - heal ajal lendavad uhke kaarega, kehval aga teevad hädamaandumise.
    Kuid lennukompaniid on tänu aktsiahindade kukkumisele päris atraktiivselt hinnatud. Kuigi CreditSightsi võlakirjaanalüütik Roger King ütles, et lennukompaniidel on täpselt nii palju raha, et tasuda kasvavate kütusearvete eest, millega piletite hinnad sammu pidada ei suuda.
    Kui vaadata üksikuid ettevõtteid, siis on nad hinnatud murust madalamalt. Võtame näiteks American Airlinesi omaniku AMRi. Kahjumliku ettevõtte turuväärtus on 1,78 miljardit dollarit, ettevõttel on raha 4,52 miljardit dollarit. Ettevõte aktsia kaupleb 0,8kordse raamatupidamisväärtuse juures. 1,37 miljardi dollarilise turuväärtusega Continental Airlinesil on 2,52 miljardit dollarit raha. Aktsia hinna-kasumi suhteks on viis, kuid selleks aastaks on ettevõttele prognoositud kahjumit.
    Ega meelakkumine USA lennundus küll ei ole. JPMorgan Chase'i analüütik Jamie Baker on prognoosinud selleks aastaks USA lennundussektorile rekordilist 7,2 miljardi dollarilist kahjumit.
    Kaalusin reedel lennukompaniide aktsiate ostmist, kuid loobusin sellest ideest. Kuigi lennukompaniide aktsiad on kõvasti kukkunud, ootaksin ära, kui suured tulevad tänavu ettevõtete kahjumid ja milline on tegelikult lennupiletite hinna mõju ettevõtete käibele.
    Lisakoormaks on lennukompaniidele ametiühingud. USAs on ka korralikke lennukompaniisid, kes on jätkusuutlikud kasumiteenijad - näiteks Southwest Airlines -, kuid ka neile on analüütikud prognoosinud kasumi järsku vähenemist.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Prokuratuur saatis Wendre kriminaalasja kohtusse
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.