Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna Kütte kliendid protesteerivad arve väljastamistasu vastu
Ühe elamu sees tarbitud soojusenergia jagamine korteriomanike vahel on lisakulu, põhjendas Tallinna Kütte kommertsdirektor Priidu Nõmm.
"2002. aasta alguseks oli kujunenud olukord, kus paljude mitmekorteriliste elamute korteriomanikud ei olnud moodustanud ühist hoone majandusorganit," rääkis Nõmm taustast.
"Tulles vastu tarbijate soovidele, alustas AS Tallinna Küte arvete esitamist korteriomanikele," rääkis Nõmm. "Loodame, et korteriomanikud siiski järgivad seadust ja moodustavad ühises kasutuses oleva hoone majandamiseks korteriühistu või valivad valitseja, kes tegeleb hoone majandamisega, sealhulgas soojusenergia majasisese jagamise ja arveldamisega hoones."
Soojafirma on Nõmme sõnul alates 2002. aastast pidanud läbirääkimisi elamutega, milles on pärast sama aastat moodustatud korteriühistud. Nende ühistutega sõlminud soojusmüügilepingud on ümber tehtud.
"Samas on ka korteriühistuid, millega on sõlmitud leping, kuid käitlustasu eest teeb Tallinna Küte ära ka hoonesisese soojusenergia jagamise korterite vahel ja esitab vastavad arved," lisas Nõmm.
Nõmm ütles, et seega on õigustatud nõue küsida korteriomanike vahel soojusenergia jagamisega seotud toimingute eest käitlustasu, kuna elamusiseselt tarbitud soojusenergia jagamine korteriomanike vahel, jagamisest tekkivate vaidluste ja võlgadega tegelemine on lisakulu ja selle töö tegemine tarbijate arvel, kes ise oma majasisesed, seadusega määratud kohustused täidavad, on ebaõiglane.
"Tegemist on lisateenusega, mida AS Tallinna Küte enamusele korteriühistutele ei osuta ega peagi osutama. See puudutab Tallinnas 225 hoonet ehk 6,9 protsenti meie klientidest," märkis ta ja lisas, et Tallinna Küte ei teeni lisatöölt kasumit, kuna lisaarvete eest küsitav tasu moodustub arvete trüki- ja postikuludest.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik ütles, et tarbijakaitseametile on laekunud nimetatud küsimusega seotud avaldusi. "Avaldused on võetud menetlusse. Tallinna Küttele on järelepärimine saadetud, kuid me pole veel ettevõttelt vastust saanud," lausus Turetski-Toomik. "Seetõttu ei saa me menetluse käiku praegu rohkem kommenteerida."