Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miljard krooni rööbastesse

    Miljardi krooni eest rajatakse 25,4 kilomeetrit raudteed, kuus silda, 5,8 kilomeetrit maanteed, 10 jaamateed ja paigaldatakse 38 pööret.
    Ka ehitatakse jaama-, tollilao-, veeremi remondi- ja hooldushoone.
    Millist kasu saaksid uuest raudteepiirijaamast ettevõtjad?
    Majandusministeeriumi esindaja Ain Tatteri sõnul võimaldab piirijaam vedada kaupu, mida seni transportida ei saanud.
    Näiteks praegu ei saa Eesti piiridel fütosanitaarülevaatust (ELi välisest riigist on Eestisse lubatud taimi ja taimseid saadusi tuua 15 piiripunkti kaudu. Kontrollis hinnatakse kauba vastavust EL-is kehtestatud taimetervise nõuetele - toim.) vajavaid kaupu kontrollida.
    "Samuti on võimalik läbi Koidula piirijaama vedada kaupa Riia sadamasse, mis on sinna lühim tee Peterburi regioonist," lisab Tatter.
    Tartlased rõõmustagu ka selle üle, et Koidula piirijaama valmimisel 2011. aastal vähenevad Taaralinnas ohtlike veoste riskid. Nii piiri- kui ka tollikontroll kolitakse Koidulasse.
    Riigi Kinnisvara ASi esindaja Madis Idnurm ütleb, et Koidula piirijaam looks uue transpordikoridori Peterburist Lätti ja Kaliningradi.
    "Jaam ühendaks Valga ja Tartu raudtee peateed Eestis. Vaja on kaasaegseid tingimusi veoste kontrolliks riigipiiril. Samuti loob jaam tingimused konteinervedude arenguks, loomsete-taimsete kaupade veoks. Koidula piirijaam on sobiv kõikidele kaubagruppidele, mis üldse raudteel liiguvad," rõhutab Idnurm.
    ASi Tartu Maja Betoontooted asejuhi Jaan Lutsu sõnul parandab uus piirijaam ehk kaupade liikumine logistikat Eestist Venemaale ja vastupidi.
    "Ilmselt suureneb kaupade liikumise kiirus ja täpsus," loodab Luts. "Arvestades Vene-suunalise ekspordi potentsiaali, oleksime valmis Koidulat enda kaupade eksportimiseks kasutama," lisab Luts.
    Samas rõhutab ta, et nende otsus sõltuks veohinnast ja -täpsusest.
    Kuivsegusid tootva OÜ Sakret kommertsdirektor Ursula Paavel loodab, et piirijaama valmimisel muutub kaubavedu sujuvamaks.
    "2011 suveks oleme Sakreti Balti ja Euroopa ettevõtete ühisprojekti raames jõudnud realiseerida olulise osa järgmiseks viieks aastaks püstitatud Vene ja Ukraina turu paremaks varustamiseks mõeldud vähemalt viie kuivsegutehaste püstitamise projektist, mille edenemisel on oluline probleemideta ühendus naabritega.
    Et Baltimaades asuvad meie tehased Leedus, Lätis ja Eestis, peame nii kaupade ekspordi kui ka edasise koostöö arendamisel tähtsaks raudteeühendust Läti ja Venemaaga," on Paavel lootusrikas.
    Transiidiasjatundja Raivo Vare hinnangul võimaldab ehitatav Koidula raudteepiirijaam ettevõtjatele Venemaa-suunaliselt kaubaveolt kõvasti kasu lõigata.
    "Jaam kindlustab Eestile täieliku raudteevedude vajaduse kogu kaubagruppide spektris.
    Lisaks saab sinna juurde haakida erainitsiatiiviga koostöös suuremat sorti auto- ja tolliterminali," usub Vare.
    Tema sõnul veereks Koidulast kaup eelkõige Moskva suunas.
    "Aga ka Venemaa spetsiifikast tulenevalt teistesse valitsevatesse jaotuskeskustesse. Vene kaup aga pääseb Koidulast hõlpsasti meie sadamatesse," loodab ta.
    Vare arvates olnuks ammu aeg Koidula piirijaamaga alustada. "Praegu on ju jabur olukord, kus tollijaam asub Eesti siseterritooriumil Tartus..."
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.