Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pikad veokid võivad taas saada sõidukeelu
Talvel Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel üle 12 meetri pikkustele sõidukitele reede õhtul kehtinud piirangu analüüs näitas, et piirang oli eelkõige liiklusohutuse seisukohalt õigustatud. Liiklus muutus reedesel tipptunnil Jürist Kärevere ristmikuni sujuvamaks ja sõidukite keskmine kiirus kasvas, halvendamata liiklusolukorda Tallinna-Tartu maanteel ja teistel teedel.
Uuringu teinud maanteeameti ekspertide hinnangul tuleks pikkade veokite ja autorongide liiklemine reede õhtupoolikul alates oktoobrist taas keelustada.
Nii 2006. aastal kui ka vahetult enne piirangu kehtestamist 2007. aasta oktoobris-novembris Teede Tehnokeskuse tehtud liiklusloendused näitasid, et reedel alates pärastlõunast toimub järsk üldine liiklussageduse kasv.
Piirangu kehtimise ajal sooritatud liiklusloendused ja kiirusemõõtmised näitasid olukorra normaliseerumist eeskätt Tallinnast väljuval, suurima liiklussagedusega sõidusuunal. Teisisõnu - kui enne piirangu kehtestamist takistas igal reedesel pärastlõunal Tallinnast Tartu poole liikunud pikk veok kolmel kuni kuuel väiksemal sõidukil lubatud maksimaalsel kiirusel sõitmist, siis eksperimendi ajal vähenes oluliselt vajadus nii ohtlike möödasõitude järele kui ka sellest tulenevalt pideva sõidukiiruse muutmise vajadus.
Mina ei saa aru, miks peab keset tööpäeva ühel Eesti peamagistraalil liiklust piirama, nädalavahetuse piirangutest saaks veel aru. Piirangud mõjusid kõigile Eesti vedajatele, Venemaa ja Läti autod sõitsid rahus mööda Tallinna-Tartu maanteed, kuna nemad piirangust aru ei saanud.
Öelge keegi, kui palju sellise piirangu haldamine maksma läheb. Tehased toodavad, vabrikud vuravad, kuid suured autod sõita ei saa, sest mõnel suvilasse sõitjal ei ole mugav.