Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink nöögib taksojuhte palgalisa süsteemiga

    Isegi kui Tallinki taksojuhid kõigest väest pingutaksid, ei õnnestuks neil naljalt vähemalt 35 000kroonist kuukassat teenida, sest esiteks on igal tibukollase auto kohta vähemalt kolm sohvrit, nad töötavad graafiku järgi kuus kokku 15-16 päeva ning lõppeks ei tohi taksojuht klientide otsimise nimel "tühjalt" mööda linna sõita, sest kütus on kallis.
    Äripäevaga rääkis üks Tallinki taksojuht, kelle sõnul on firma boonussüsteem väikestviisi juhtide nöökimine. "Ise ka muidugi ei osanud täpselt arvata, mida see 35 000 krooni sisuliselt tähendab. Praegu on nii, et juhi kohta tuleb vahetuse kassa umbes 1800 krooni ja 30 000 tuleb kuus kokku või natuke vähem. Alla 35 000 mingit protsendiosa aga kassalt ei saa. Teenid lihtsalt oma 12 000 brutopalka ja kõik," ütleb sohver.
    Isegi kui mõnel kangelasjuhil õnnestub 35 000kroonine summa ületada ja näiteks 1000 krooni 35 000st enam teenida, ei saa ta boonust järgmise kuu palgaga kätte. Nimelt maksab Tallink sohvri sõnul boonuseid kolm korda aastas.
    "Nii on ikkagi parem kui mitte midagi tehes," lisab "tibu" juht ohatas.
    Krooni Takso sohver aga tunnistab, et on Tallinki kolleegide peale isegi pisut kade.
    "Korralik vormiriietus, hea auto, selle täishooldus, kindel palk - praegu teenivad nad ju sõltumata sellest, kas sõidavad ja tõstavad päevas mõne kohvri või seisvad 24 tundi, igal juhul natuke üle 9000 krooni neto - ja oluliselt rahulikum töö," loetleb mees Tallinki plusse.
    Taksojuht teab ka Tallinki süsteemi, et 35 000kroonist kuukassat ületavalt summalt teeniks sohver 30%.
    "Et mul selline summa kuus üldse kokku tuleks, peaksin ma seitse päeva nädalas 15-16 tundi ööpäevas taksot sõitma. See on ebareaalselt palju, aga samas: ega see neile kohustuslik ole. Fikseeritud palga saavad nad ju sõltumata künnisest," arutleb sohver.
    Kolleeg Linnataksost arvab, et isegi kui sõita seitse päeva nädalas 15-16 tundi päevas, ei tuleks kuidagi 35 000 krooni täis. "Ja kui nad praegu teenivad mingi 9000 krooni kätte, siis… Olgem ausad, see ei ole ju raha. Sellega ei ela ega sure!"
    Tulika takso sohver muigab Tallinki takso nime kuuldes. "Tallink on ikka laevafirma. Taksondus ei ole nende tugevaim külg. Kuidas muidu see müstiline 35 000 krooni piir kehtestati. Olen FIE ja sõidan sisuliselt iga päev, aga ikkagi näen kurja vaeva, et iga kuu firmale makstavat 10 000 kokku saada. Endale võiks ju ka midagi jääda," tähendab mees.
    Krooni Takso juhataja Margus Tremp aga läheb Tallink Takso nime kuuldes hoopis turri. Ütleb, et tema konkurendi kohta sõna ei võta. Sellest tõusvat ainult tüli. Märgib vaid, et Tallink maksab taksondusele praegu kõvasti peale.
    Tallink Takso juhataja Alger Holzmann numbritest ja boonusesüsteemist ei räägi. Ütleb hoopis, et nende ettevõte on töötajasõbralik.
    "Keegi ei pea ületunde tegema ning vahetuste korraldamisel ollakse paindlikud. Kahtlemata on tõsisteks argumentideks uhiuued tippvarustusega autod, mille puhul tagab firma igakülgse tehnilise hoolduse. Samuti katame kütusekulud. Ka hästi korraldatud ja stabiilne tööaeg, kindel kuupalk ja isikliku auto parkimisvõimalus firma territooriumil on olulised. Praegu töötab meil üle 140 taksojuhi, kelle hulgas on ka päris arvestatav hulk tublisid naisterahvaid," ütleb Holzmann. Taksosid on firmal praegu 55.
    Kuidas 160 töötunniga kuus peaks juht vähemalt 35 000 krooni teenima, et summat ületavast osast 30% endale saada, Holzmann ei selgita.
    "Kindlasti ei avalda me ajalehes konkurentide rõõmuks oma ärisaladusi ega kliendiandmeid ning kuulujuttudele ei pööra me mingit tähelepanu," tähendab Holzmann.
    Me ei ole kunagi suutnud hotelle ja sadamaid üksinda teenindada, mistõttu ei ole nende (Tallink Takso - toim) turuletulek meile oluline löök. Meilt on Tallinki läinud tööle vaid viis taksojuhti 300st.
    Kui ühe auto peal on kolm juhti ja igaüks peaks neist vähemalt 35 000 krooni teenima… Müstiline! See ei ole üldse võimalik! Isegi Tallinki kõige kõrgemate hindade puhul see ei ole võimalik.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.