Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas tead, kus autojuht kohvipause peab?
GPSi kasutusala on väga lai: sõiduautod, kaubikud, kullerid, taksod, kõikvõimalikud erimasinad.
Seade teeb kindlaks masina asukoha, suuna ja kiiruse ning andurite seisundi. Andmevahetus toimub mobiilside abil, kusjuures tarkvara töötleb serverisse saabunud andmeid. Arvutis on info nähtav spetsiaalprogrammis või veebis.
Veebipõhine lahendus on mugav ja lihtne. Kliendipõhine lahendus annab ettevõttele täpselt seda informatsiooni, mida on vaja juhtimisotsuste tegemiseks.
OÜ Baldis Estonia võttis GPS-seadmed kasutusele märtsis autopargi laienemise ajal. Firmal on 14 veokit, mis sõidavad kahes vahetuses seitse päeva nädalas. Kasutusel on kliendipõhine programm.
Tarneringid on pärast GPSi kasutuselevõttu lühenenud. See tähendab rahalist kokkuhoidu, sest iga läbitud kilomeeter maksab.
Transporditeenus moodustab logistikakuludest suurima osa. Kui lisada kallinev kütus ja tööjõukulud, on GPSist suur abi. Kui varem ei olnud transpordiplaneerijal väga head ülevaadet autojuhi tegevustest ja asukohast, siis nüüdseks on autojuht otsekui peopesal 24 tundi ööpäevas.
GPS distsiplineerib personali käitumist, kes teab, et teda kontrollitakse.
Lisaks võimaldab see suurendada töötranspordi sihipärast kasutamist ja vähendada autojuhile tehtavaid telefonikulusid.
Juhil kaob võimalus teha tööajast ja tööautoga isiklikke sõite. Tavapärane vastus autojuhilt aeganõudva sõidu kohta on seni olnud: "Linnas olid suured ummikud" ja "Minu meelest tuli nii lühem teekond".
Kontrollimatuid väiteid ei saa logistik aga ümber lükata.
Kuna GPS annab suurepärase ülevaate transpordivahendi liikumisest ja kiirustest, on sellest abi ka politseile, kui neil selleks vajadus peaks tekkima.
Kulud alanevad ka veoautode seisuaegade vähenemise tõttu. Et planeerija näeb varakult masinate liikumist lao suunas, tehakse teekonnalehed juba ette valmis ning saadetakse autojuht seejärel kohe järgmisele veoringile.
Autor: Aivar Same