Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaup kai kõrvalt maailma

    Klientidena eelistatakse just sadama kaudu veetavate kaupade ja nende väärtustamisega tegelevaid ettevõtjaid.
    Seeläbi muutuks odavamaks ja kiiremaks nende firmade toodete jõudmine maailma, kes end tööstuspargis sisse seavad.
    Sadam kavatseb luua sobiva logistilise keskkonna kaupade liikumiseks.
    "Kuna kõik sadama lähedust eeldavad tegevused ei vaja otseselt tegutsemist kai ääres, siis üheks võimaluseks on koondada need ühele sadamaga ühenduses olevale alale ehk tööstusparkidesse. Tegevusvaldkonnad võivad olla erinevad - tootmine, laondus, jaotuskeskused…," pakkus sadama pressiesindaja Sven Ratassepp.
    Kuidas ettevõtjale tööstuspargi kasutamine kasu tooks ?
    "Rääkides juba tegutsevast Muuga tööstuspargist, siis võib peamisena välja tuua just hea logistilise asukoha - Eesti suurima ja arenenuima "transpordivärava" Muuga sadama vahetu läheduse, hea ligipääsu põhimaanteedelt, raudtee infrastruktuuri. Vahemaa isegi Tallinna lennujaamaga on suhteliselt väike - umbes 20 kilomeetrit. Kuna enamiku kauba hinnast moodustavad transpordikulud, siis selline ideaalne logistiline asupaik ja väljaarendatud transpordivõrgustik annavad hea võimaluse kombineerida erinevaid transpordimeetodeid, optimeerida transpordikulutusi ja võimaldada ka kiiremat teenindamist," loetles Ratassepp rahas mõõdetavaid plusse.
    Lisaks võib arvestada tollivaba tsooni ja käibemaksu, samuti ekspordi- ja impordimaksu soodustustega.
    Kaupade lastimise ja lossimisega tegeleva ASi ESTEVE Terminal juhataja Üllar Raad hindas sadama otsust paljulubavaks.
    "Tööstuspargid lisaks sellele, et suurendavad transpordifirmade mahtusid ja käibeid, garanteerivad nende ümber tegutsevatele transpordifirmadele püsivama kaubavoo," sõnas Raad.
    CF&S Estonia ASi juhataja Ants Ratas loodab, et ehk hakkab sadamatest rahasüsti järel rohkem kaupa läbi käima, mistõttu leiavad ka ekspedeerimisfirmad veelgi enam rakendust.
    "Firmadele on pakutavad teenused kindlasti lihtsamini ligipääsetavad. Abistruktuurid, nagu toll, terminalid, operaatorid, on käe-jala juures ja eeldatavalt madalamate töökorralduskuludega," ütles DHL Global Forwardingi juhataja Meelis Koitmäe
    AS Kuusakoski juba tegutseb Paldiski lõunasadamas.
    Firma Balti regiooni direktor Kuldar Suits selgitas, miks ettevõte rajas enda vanarauaplatsi just Paldiskisse.
    "Vanametalli puhul on logistika üks suuremaid kulusid. Kuna meil on põhiturg praegu Türgis, vahepeal ka Hiinas, Indias ja Koreas, siis nende piirkondade puhul hakkab see olulist rolli mängima," ütles ta.
    Igal juhul oleks mõistlik tööstusparkide suunas kiigata.
    "Paldiski on arenev sadam. Mida varem kohale minna, seda paremad tingimused on võimalik saada. Nii äriliselt kui ka logistiliselt," leidis Suits lootusrikkalt.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.