Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaup kai kõrvalt maailma
Klientidena eelistatakse just sadama kaudu veetavate kaupade ja nende väärtustamisega tegelevaid ettevõtjaid.
Seeläbi muutuks odavamaks ja kiiremaks nende firmade toodete jõudmine maailma, kes end tööstuspargis sisse seavad.
Sadam kavatseb luua sobiva logistilise keskkonna kaupade liikumiseks.
"Kuna kõik sadama lähedust eeldavad tegevused ei vaja otseselt tegutsemist kai ääres, siis üheks võimaluseks on koondada need ühele sadamaga ühenduses olevale alale ehk tööstusparkidesse. Tegevusvaldkonnad võivad olla erinevad - tootmine, laondus, jaotuskeskused…," pakkus sadama pressiesindaja Sven Ratassepp.
Kuidas ettevõtjale tööstuspargi kasutamine kasu tooks ?
"Rääkides juba tegutsevast Muuga tööstuspargist, siis võib peamisena välja tuua just hea logistilise asukoha - Eesti suurima ja arenenuima "transpordivärava" Muuga sadama vahetu läheduse, hea ligipääsu põhimaanteedelt, raudtee infrastruktuuri. Vahemaa isegi Tallinna lennujaamaga on suhteliselt väike - umbes 20 kilomeetrit. Kuna enamiku kauba hinnast moodustavad transpordikulud, siis selline ideaalne logistiline asupaik ja väljaarendatud transpordivõrgustik annavad hea võimaluse kombineerida erinevaid transpordimeetodeid, optimeerida transpordikulutusi ja võimaldada ka kiiremat teenindamist," loetles Ratassepp rahas mõõdetavaid plusse.
Lisaks võib arvestada tollivaba tsooni ja käibemaksu, samuti ekspordi- ja impordimaksu soodustustega.
Kaupade lastimise ja lossimisega tegeleva ASi ESTEVE Terminal juhataja Üllar Raad hindas sadama otsust paljulubavaks.
"Tööstuspargid lisaks sellele, et suurendavad transpordifirmade mahtusid ja käibeid, garanteerivad nende ümber tegutsevatele transpordifirmadele püsivama kaubavoo," sõnas Raad.
CF&S Estonia ASi juhataja Ants Ratas loodab, et ehk hakkab sadamatest rahasüsti järel rohkem kaupa läbi käima, mistõttu leiavad ka ekspedeerimisfirmad veelgi enam rakendust.
"Firmadele on pakutavad teenused kindlasti lihtsamini ligipääsetavad. Abistruktuurid, nagu toll, terminalid, operaatorid, on käe-jala juures ja eeldatavalt madalamate töökorralduskuludega," ütles DHL Global Forwardingi juhataja Meelis Koitmäe
AS Kuusakoski juba tegutseb Paldiski lõunasadamas.
Firma Balti regiooni direktor Kuldar Suits selgitas, miks ettevõte rajas enda vanarauaplatsi just Paldiskisse.
"Vanametalli puhul on logistika üks suuremaid kulusid. Kuna meil on põhiturg praegu Türgis, vahepeal ka Hiinas, Indias ja Koreas, siis nende piirkondade puhul hakkab see olulist rolli mängima," ütles ta.
Igal juhul oleks mõistlik tööstusparkide suunas kiigata.
"Paldiski on arenev sadam. Mida varem kohale minna, seda paremad tingimused on võimalik saada. Nii äriliselt kui ka logistiliselt," leidis Suits lootusrikkalt.