Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Peugeot'd meelitavad Hillar Tederit

    "Väga lahe auto ju. Oleme siiani seotud Audide müügiga, kuid mingid odavamad autod võiksid ka olla," märgib Ühendatud Kapitali nõukogu esimees Hillar Teder, kes lõi hiljuti Auto Forte Balticu nimelise ettevõtte, millele loodab augustis Peugeot'de edasimüügiõiguse välja kaubelda. Kaubelda seetõttu, et praeguse seisu järgi pole veel päris täpselt paigas, kes Prantsuse autosid Eestisse tooma hakkab. Kui see selgub, tehakse ametlikuks ka edasimüüjad.
    "Oleme praegu võtnud rahuliku positsiooni. Ootame ära, kelle tehas valib," räägib tagasihoidlikuks jääda püüdev Teder, kelle sõnul on maaletooja valiku esiplaanil praegu taanlaste ettevõte K. W. Bruun Import.
    Niikaua, kuni prantslased partnereid otsivad, kasutab Teder aga aega Auto Forte meeskonna komplekteerimiseks. Nii on äriregistri andmeil määratud ka juba esimene juhatuse liige, endine Kommest Auto järelturustamise direktor Andrus Seaver. Rüütmannile kuuluv, aastaid Peugeot'sid müünud ettevõte on Tederi sõnul ka põhiline värbamisallikas.
    "Oleme teinud Kommesti inimestele ettepanekuid tööle tulla," märgib ärimees.
    Samas pole Auto Forte ainuke ettevõte, mis võiks hakata lõvi sümbolit kandvat autot müüma.
    Asjast on huvitatud ka Saksa Auto omanikud eesotsas Andres Sarriga. Ettevõtte juhatuse liikme Jussi Pärnpuu sõnul on aga Tederi šansid praegu head.
    "Edasimüügiõigus õnnestub tal kindlasti saada," märgib Pärnpuu Tederi plaani kommenteerides. Volkswageneid müüv Pärnpuu ei tee saladust sellest, et nemadki oleksid Peugeot'de müügist huvitatud, kuid lisab, et nad ootavad, kuni maaletooja paika pannakse.
    Pärnpuu tunnistab, et Tederi eeliseks on see, et tema firmadele kuulub juba kolm Kommest Auto hoonet, kus siiani on autosid müüdud. See tähendab, et prantslaste paika pandud kontseptsioon ja müügikohad oleksid juba olemas, samas kui Saksa Auto peaks neid alles leidma hakkama.
    "Aga see on ka tuttav käsitöö," jääb konkurent positiivseks.
    Pärnpuu nendib, et täiusliku autoga tegemist pole. "Jah, katki lähevad, kuid kui garantii toimib, pole hullu," leiab ta.
    Kommest Auto seis on raske, kuid püüame olukorda päästa, mistõttu on veel vara anda firma tuleviku kohta põhjapanevat vastust.
    Peugeot' Eesti importööri õiguste tagasisaamise suhtes oleksin pigem pessimistlik - firmale tuleb leida muid tegevusalasid.
    Forte Auto tulek on ennekõike positiivne uudis kõigile Peugeot'-omanikele, kuna sõidukite hooldusega jätkab kogenud meeskond sõidukiomanikele harjumuspäraseks saanud paigus. Praeguseks on ASist Kommest Autokeskused lahkunud ja lahkumas ligi 80 inimest. Võimalik, et mingi osa Kommesti Auto personali asub tööle ka uue Peugeot' importööri heaks.
    Autor: Gert D. Hankewitz
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.