Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air vahetab lennukid uute vastu

    Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
    Kas Estonian Airi sugusel väikesel lennufirmal on üldse lootust kasumit teenida, sest kütusehinnad tõusevad ja inimesed loevad järjest rohkem raha?
    Lennundus on äri. Ja nii nagu absoluutne enamik eraärisid, taotleb ka Estonian Air oma äriplaani ja tegevusega kasumit.
    Pole sugugi selge, et lennundussektori praegust pinget - ja hullem on alles ees! - taluvad suured ettevõtted paremini kui väiksed ja dünaamilised mängijad. Ruumi jääb kindlasti ka väikestele, kuid väikse ettevõtte jaoks on tihti riski ja tulu tasakaal tundlikum.
    Milline on Estonian Air tulevikus, kas saab väikeseks regionaalseks kandjaks? Kas on tõenäoline liitmine air Balticuga? Millised on plaanid lennupargi suhtes?
    Pigem, jah, on Estonian Airi mänguplats regionaalne. Seejuures ettevaatlik kasv enda ümber ilma, et kontrolli koduturu üle kaotaks.
    Koduturul domineeriva positsiooni hoidmine ilma sellele kunstlikult peale maksmata peaks olema hea baas ka rasketest aegadest läbiminemiseks. Pikema tuleviku planeerimine on siiski väga keeruline.
    airBalticu ja ühinemise teemalised spekulatsioonid on visad. Saan veel kord kinnitada, et sellist teemat ettevõtte nõukogu ega omanikud arutanud pole.
    Arvestades meie turu piiratust, siis on meil vaja väiksemaid, kergemaid, moodsamaid lennukeid. Me oleme teinud otsuse ja ka juba rahastama hakanud Boeing 737-500 väljavahetamist Bombardier CRJ 900NG uue põlvkonna lennukitega. Juhatuse ja nõukogu hinnangul on see optimaalne lennuk. Alguses kolm uut lennukit, millele lisaks optsioon veel kolmele.
    Kas teie või SAS ei sooviks oma osalust müüa kellelegi, kes oluliselt enam investeerida ja arendada sooviks?
    Ma ei ole kohanud ühtegi Estonian Airist rohkem huvitatud ja sellesse rohkem investeerinud investorit kui seda on SAS.
    Mis puudutab aktsionäride vastastikust ostmist, siis see saab ikkagi toimuda kokkuleppel. Mul ilmselt poleks korrektne spekuleerida riigi või SASi mõtete ja plaanidega. Cresco jaoks on olukord tegelikult lihtne - väikeaktsionärina me vaevalt kriitilist tempot tekitada saame, kuid kui on müüjaid ja me ettevõtte perspektiivi hindamisega hakkama saame ning suudame selleks kapitali osta, siis mängime kaasa. Ja vastupidi: kui on ostjaid ja hind sobib, siis me müüme.
    Kliendina kasutan EA lennukeid iga kord, kui sõidan Rootsi. Viimase nelja lennu statistika on masendav: kolm hilinemist (6 tundi, 30 minutit ja 11 tundi) ja üks lend õigel ajal. Millised on tegevused teeninduse kvaliteedi parandamiseks?
    Kontrollisin juhtkonna käest fakte: 2008. aastal pole ükski Stockholmi lend hilinenud 6 tundi, rääkimata 11 tunnist.
    Estonian Airi opereerimistäpsuse näitajad - regulaarsus ja punktuaalsus - ületavad tublisti tööstuse keskmisi. Seda ka olukorras, kus Tallinna lennujaama laienduse käimasolev ehitus arusaadavalt segab rutiini. Ma ei kahtle, et juhtkond jagab heameelega vastavat ametlikku statistikat ja see paigutab Estonian Airi opereerimistäpsuses maailma tipplennufirmade hulka.
    Muidugi saab alati paremini. Samas on lennuki liikumine ainult üks osa pikast otsuste- ja logistikaketist ning tihti on tõrge, mille tagajärjel lend hilineb, hoopis kuskil mujal ning Estonian Airi mõjust tegelikult väljas. Kuid reisija märkab reeglina ainult lennufirmat...
    Kuidas olete rahul monopoolses seisus riigifirmaga Tallinna Lennujaam?
    Monopolid on halvad asjad ja Tallinna Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängija ning väravana Eestis vaja oluliselt rohkem pingutada. Kesine operaatorite hulk Tallinnas on selge näide sellest, et siia lendamine pole paljudele eriti huvitav plaan. Küsimus pole ju tegelikult terminali suuruses, vaid selles, kuidas riiklik infrastruktuur tingimusi superstruktuurile ja turule loob. Turg ei arene iseenesest ega liigu mitte sinna, kus on ilus sadam või lennujaam, vaid sinna, kus operaatoritel on mugavam ja odavam - tihti kõigepealt odavam ja alles siis tulevad mugavus ning muud tegurid.
    Estonain Air börsile? Kui reaalne see oleks?
    See ei tundu reaalne ning arutatud seda pole. Esiteks oleks turuleminek praegu kehva ajastusega ja teiseks on ettevõtte põhiomanik ise börsidel noteeritud. Tütarfirma (olgugi et praegu pole Estonian Air juriidilises ja konsolideerimise mõttes SASi tütarfirma) noteering ei pruugi väga mõistlik olla.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.