Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telekomi juhid usuvad firma efektiivsusesse
Eesti Telekomi ja EMT juhatuse esimees Valdo Kalm, Eesti Telekomi ja EMT finantsdirektor Leho Tamm ja Elion Ettevõtted ASi juhatuse esimees Valdur Laid ütlesid reedesel online-briifingul, et grupis kasutatakse tegevuskulude vähendamiseks efektiivsuskavasid. "Ka personal on kahanenud," teatasid mehed.
"Erilist koondamisprogrammi ei ole, vähendame personali vähemefektiivsetest valdkondadest," lisasid nad.
Telekomi juhid tunnistasid, et majanduse jahenemine mõjutab ka nende ettevõtet. "Eelkõige on see näha nii EMT kui ka Elioni kaubamüügis," selgitasid nad.
"Eelmise aasta neljandas kvartalis alandati kõikide mobiilsideoperaatorite sidumistasusid, mis on vähendanud kõigi mobiiloperaatorite tulusid. Teise asjaoluna võib välja tuua kauba müügi vähenemise.
Traditsiooniliselt me tulevikuprognoose ei avalda," kommenteerisid juhid napisõnaliselt tulemusi, jäädes tuleviku suhtes salapäraseks.
Eesti Telekomi teise kvartali puhaskasum oli 101 miljonit krooni, mis on möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 6,4 protsenti väiksem.
2008. aasta teises kvartalis teenis Eesti Telekom 1,567 miljardit krooni müügitulu, mis on mullusega võrreldes 1 protsendi võrra väiksem tulemus, teatas firma börsile.
Tulude kahanemise taga oli ettevõtte teatel sidumishindade langusest tingitud sidumistulude vähenemine.
Ettevõtte juhatuse kommentaari kohaselt olid tulemused ootuspärased. Positiivne on, et antud majanduslikus situatsioonis ärikasum enne põhivara kulumit jätkuvalt kasvas. Käivet mõjutas mobiiloperaatorite vahelise sidumistasude langus võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal.
Starmani kommunikatsioonijuht Timo Hartikainen ütles Eesti Telekomi poolaasta tulemusi kommenteerides, et Elioni internetiklientide arvu kasv on pidurdunud.
Aastaga kasvas Elioni internetiklientide hulk vähem kui 11 protsenti, Starmanil aga rohkem kui 21 protsenti, ulatudes selle aasta märtsi lõpuks 49 000 kliendini.
"Kuna Elioni telefoniklientide arv kasvas viimase 12 kuuga vähem kui 1 protsent, on prognoositav, et ettevõtte telefonikasutajate hulk hakkab peagi taas vähenema. Starmani telefoniklientide arv aga kasvab," ütles Hartikainen.