Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Osta General Motorsi aktsiaid

    Tuleb muidugi hoiatada, et taolist soovitust peaksid kaaluma vaid pika investeerimishorisondi ja tugeva närvikavaga investorid. On ju General Motorsist, mida kunagi peeti leskede ja orbude aktsiaks, saanud lemmikobjekt nn lühikeseks müüjatele, kes üritavad teenida iga halva uudise pealt, olgu selleks kallinev nafta, krediidi reitingu langetamine või isegi tööpuuduse kasv, surudes aktsia hind üha sügavamale ja sügavamale.
    Nii kukkuski General Motorsi aktsia hind kuu aega tagasi alla kümne dollari taseme, mis tegi ettevõtte turuväärtuseks alla 60 miljardi krooni. Viimati oli aktsia hind nii madal 1954. aastal, mil ettevõtte müügihitiks oli Cadillac Eldorado.
    Ka möödunud neljapäeval pärast seda, kui konkurent Ford Motor oli teatanud ajaloo suurimast kvartalikahjumist ja Daimler andis kasumihoiatuse, kukkus General Motorsi aktsia hind kümme protsenti ehk 13,10 dollarini (pärast kukkumist enam kui 50 aasta madalaimale tasemele, 9,38 dollarini, oli USA suurima autotootja aktsia hind hüpanud seitsme päevaga üle 55 protsendi, 14,62 dollarini). Fordi kahjumi põhjuseks olid mahakandmised, mis on seotud veokitehaste ja liisinguportfelli väärtuse langemisega. Analüütikud on üsna ühel meelel, et samasuguseid mahakandmisi peab tegema ka General Motors, kes peaks avaldama eelmise kvartali majandustulemused sel või järgmisel nädalal.
    Ameerika autotootjate nn Detroidi suurt kolmikut (General Motors, Ford Motor ja Chrysler) on pea viimased kümme aastat vaevanud võimetus konkureerida Jaapani ja Lõuna-Korea autotootjatega eesotsas Toyotaga, kellest saab sel aastal väga suure tõenäosusega suurim autotootja maailmas müügimahult. Turuväärtuse poolest on Toyota suurim tootja juba aastaid ning möödunud finantsaastal oli ta suurim ka käibelt. Ookeanitagustele konkurentidele on ameeriklased alla jäänud eelkõige suurte personalikulude ja valede panuste tõttu suurtesse sõidukitüüpidesse. Kui USA tootjad on panustanud suurtele tüüpidele, sest nende marginaalid on kõrgemad, siis jaapanlased on hõivanud turuosa eelkõige tänu väiksematele ja ökonoomsematele autodele.
    Nüüd, kus nafta hind on võrreldes üheksakümnendate aastatega kerkinud enam kui kümme korda, on loomulikult võitjateks säästlikumad autod ja seda eriti USA turul, kus tillukese aktsiisi tõttu on kütuste jaehind maailmaturu hinnaliikumistele tundlikum kui siin, Euroopas. Nii ongi General Motorsi (aga ka Fordi) peamiseks kahjumitoojaks Põhja-Ameerika.
    Seetõttu seisab USA suurte autotootjate pea kohal juba aastaid pankrotikirves ning märkimisväärne hulk spekulatiivseid investoreid panustavad mitte sellele, kas, vaid pigem, millal.
    Samal ajal teeb kontserni tegevjuht Rick Wagoner tõsist tööd ettevõtte muutmiseks kasumlikuks. Paar-kolm aastat on tal selleks aega, sest kontsernil on vaba raha 31 miljardit dollarit, mis kahjuks küll kulub kiirusega miljard dollarit kuus. Juuli keskel teatas ettevõte veel kümne miljardi kokkuhoidmisest ning viie miljardi dollari lisaraha hankimise kavast. Teade lennutas aktsia hinna samal päeval 16 protsenti kõrgemale, millele lisandus järgmistel päevadel veel kümneid lisaprotsente.
    Barrons ennustab, et nende aastatega suudab General Motors kasumlikuks muutuda isegi juhul, kui USA majanduslangus kestab 12 kuud. Aastaks 2010 võib aktsia hind kerkida 30 või 45 protsenti. Nagu viimased nädalad on näidanud, isegi väike progress võib aktsia hinna jaoks olla katalüsaator, mis lennutab aktsia hinna taevastesse kõrgustesse.
    Kui keegi USA autotootjatest pankrotti läheb, siis mitme analüütiku arvates on see Chrysler, ning Detroidi kolmest suurest saab kaks keskmikku.
    Minu arvates on tõenäolisem, et keegi neist võetakse üle. General Motorsi turuväärtus on praegu samas suurusjärgus ettevõtte mõne nädala käibega.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
AstraZeneca aktsia hüppas pärast tulemuste avaldamist
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.