Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    GoBus kaevas ise endale augu

    Eesti suurima turuosaga bussifirma GoBus on sisuliselt pankrotis. Kui omanikud raha juurde ei pane, tuleb pankrot välja kuulutada ka päriselt - negatiivse omakapitaliga ettevõte tegutseda ei saa.
    Ettevõtte kehva käekäigu üks põhjus on kindlasti valdkonna üldisem madalseis ja ka mõõn majanduses tervikuna, ent Äripäeva meelest tuleb GoBusi raskustes otsida peamist põhjust omanikest endast, nende valedest otsustest. Marcel Vichmann, Tiit Pruuli ja Anti Selge tahtsid saada rikkaks Vjatšeslav Leedo kombel - riiklike dotatsioonide abil, ent kukkusid läbi.
    Bussifirma mitte üksnes ei alahinnanud majanduse ja oma valdkonna üldist seisu, vaid ülehindas ilmselgelt oma võimeid. Ehkki kehval ajal on kasulikum firmasid kokku osta - nagu tegigi Tarbus, ostes kolm aastat tagasi kokku seitse väiksemat bussifirmat ja muutus GoBusiks -, nullisid omanikud oma võimalused sellega, et rajasid äri vildakale alusele. Idee oli enda kätte saada lõviosa riigi ühistranspordile makstavatest dotatsioonidest.
    Ärimees Vjatšeslav Leedol on olnud edu sel alal - ta valitseb saarte ja mandri vahelise laevaühendust ning käsutab kogu selleks mõeldud riiklikku dotatsiooni juba hulk aastaid.
    GoBus hõivas küll suure osa turust, ent turul tegutseb veel mitu firmat, kellega ta on sunnitud riigi rahade enda kätte saamiseks rinda pistma erinevatel liinihankekonkurssidel ja neist enamikku ka kindla peale võitma. Sest vastasel korral nende äriidee ei toimi. Pealegi on ju ka konkurendid - ja nende käes on kaks kolmandikku turust - huvitatud sellestsamast rahast.
    Kui paljud bussifirmadest on hangetel hindu bluffinud, pole teada, võib arvata, et hangete võitmiseks vahendeid väga ei valita, GoBus igatahes laskis käiku odavpakkumised, pärast küsis riigilt raha juurde ja et asi ikka kindel oleks, läks altkäemaksu maksmiseni. Ei arvestanud omanikud, et bussijuhtide palgad ei jää aastakümneiks samaks. Lisaks kütuse hindade hullumeelne tõus.
    Nüüd on GoBusil kaelas kriminaalsüüdistus, kahjum üle 70 miljoni krooni ning aktsiakapital miinuses.
    Konkurendid ütlevad GoBusi majandustulemusi kommenteerides Äripäeva tänases kaaneloos, et raskused on kogu sektoril. Õieti ütlevad bussiettevõtjad välja, et riik on kõiges süüdi ja kui riik kohe-kohe raha juurde ei pane, kukub kogu süsteem kokku.
    Ent kogu süsteemi nõrkus ongi toimetuse meelest sõltuvus riiklikest dotatsioonidest. Ja kui ainus äriidee on rikastuda süsteemi nõrkuse arvel, vahendeid valimata, siis on selline äri läbikukkumisele mõeldud. See on iseendale augu kaevamine. Ja GoBus sellesse kukkuski.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.