Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustus kahjunõudest odavam

    Praegu moodustavad kaupade transportimisega otseselt seotud kindlustusmaksed kuni viis protsenti kõikidest kindlustusmaksetest.
    Ettevõtetele, kes kaupu ostavad, müüvad, vahendavad, transpordivad või seda organiseerivad, pole see teema kindlasti võõras. Enamik logistika-, ostu- või müügijuhte teavad, et kauba omaniku jaoks on olemas veosekindlustus, vedaja ning ekspedeerija vastutuskindlustus sobib aga transpordifirmadele.
    Vaadakem teemale kauba omaniku silme läbi.
    Levinuim mõttekäik seisneb tõigas, et transpordifirma vastutab niikuinii kaupade kahjustumise eest transpordi vältel, seega pole vaja veost täiendavalt kindlustada. Mingil määral on see isegi tõsi.
    Kui kaup jõuab kohale kahjustatuna, esitab kaubaomanik transpordifirmale nõude ja viimane loodetavasti hüvitab tekitatud kahju.
    Siinkohal tuleb aga meeles pidada, et transpordifirma vastutus on piiratud - erinevate transpordiliikide kohta kehtivates õigusaktides on sätestatud maksimaalne rahasumma, mida transpordifirma ühe kilogrammi kauba kaalu kohta hüvitama peab.
    Kõige madalam on see piir laeva-, kõige kõrgem lennufirmadele. Kauba puhul, mis on kerge ja kallis (nt elektroonika ja kosmeetika), jääb transpordifirma vastutuse määr kauba tegeliku väärtusega võrreldes tühiseks.
    Teiseks, vedaja (ja ekspedeerija) vastutus on piiratud ka nende tegevusest lähtuvalt. Ehk vedaja vastutab ainult siis, kui ta on ise kahju tekkimise põhjustanud. On olukordi, kus kahju tekib aga sõltumata vedajast.
    Väidetakse, et kuna vedajal on kindlustus, siis on kaup kindlustatud. Nii see ei ole. Transpordifirma kindlustus katab ainult nende vastutust ehk neid kahjusid ja selles ulatuses, mis lasub vedajal õigusaktidest tulenevalt. Kui vedaja vabaneb vastutusest või tema vastutus on piiratud, ei kata ka tema kindlustusleping enamat.
    Transpordifirmade vastutuse piiranguid tundev kaubaomanik rõhub tihti heale kliendisuhtele. Tiheda konkurentsi tingimustes on transpordifirmad kliendisuhte hoidmiseks tihti nõus hüvitama rohkem, kui oleks kohustuslik ja kataks kindlustusleping. See võib olla nii, kui kahju pole väga suur.
    Autor: Ilmar Vissak
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.