Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pesemata kaubik kardab solgisurma

    Äripäev küsis tarbesõidukite müüjatelt, milliseid vigu on nad klientide autosid (garantii)remontides sagedamini märganud? Kuidas peaks tarbesõidukiga ringi käima, et masinaga võimalikult kaua võimalikult täisväärtuslikult töötada? Mida peaks üldse silmas pidama, kui plaanitakse kaubaautot osta?
    ASi Silberauto tarbesõidukite müügidirektor Alar Vettik ütleb, et tihti ostetakse auto n-ö paberil.
    "Ainus kokkupuude ostetava sõidukiga on tutvumine salongis. Tegelikult tuleks teha proovisõit. Soovitatavalt mitmest tunnist kuni paari päevani, sest oluline on sõiduki sobivus, mida kogemuseta on raske hinnata. Teiseks tuleks tutvuda ekspluatatsioonikulude ja jääkväärtusega," selgitab Vettik.
    Esmane murelaps on asjatundja sõnul autode ülekoormamine.
    "Arvatakse, et kui sõidukid on väliselt ühesugused, siis on nad seda ka tehniliselt. Eelkõige kannatavad ülekoormuse puhul rehvid, pidurid ja vedrustus. Ülekaal tähendab ka liikluseeskirja rikkumist. Kui autot liigselt koormata, siis väheneb masina vastupidavus, samuti selle kasutusiga. Kaob ka õigus garantiile," loetleb Vettik.
    Kuidas autoga ringi käia, et see võimalikult kaua töökorras püsiks?
    "Sõidukit tuleb hooldada vastavalt tootjapoolsetele ettekirjutustele autoriseeritud töökodades, kus on olemas vastavad tehnilised tingimused ja kvalifitseeritud personal. Lisaks igapäevasele visuaalsele kontrollile tuleks autosid sagedamini pesta, kuna see aitab avastada värvivigastusi varases staadiumis," rõhutab Vettik.
    Veho Eesti ASi müügijuhi Keijo Borikovi sõnul lõhutakse tarbeautosid tihtipeale äärekivide otsas.
    "Seetõttu esineb autodel palju vigastusi esiosas. On esinenud juhtumeid, kus kliendid ei tea autode regulaarsest hooldamisest midagi. Palju esineb hoolimatust sõidustiilist põhjustatud vigastusi alusvankris ja kerel. Odava tankla kütuse kasuks otsustamine võib lõppeda suure remondiarvega," sõnab Borikov.
    Tarbesõiduki pika eluea tagab auto regulaarne hooldamine.
    "Kõik vahetamist vajavad detailid vahetatakse kohe, mitte ei otsustata kulude kokkuhoiu mõttes auto hooldamata või remontimata jätta. Kogemuste põhjal saab väita, et kaubikud, millega sõidab regulaarselt ainult üks juht, on paremas seisukorras, kui need, millel on mitu juhti," lisab Borikov.
    Auto 100 ASi jaemüügijuhi Risto Siku sõnul tuleb tarbesõiduki ostu puhul arvestada, millist kaupa veetakse.
    "Sellest algab mootori valik. Kui sõidetakse lühikesi otsi, siis pole väga võimast mootorit vaja. Kui sõiduki läbisõit on suur, siis võib rääkida ka diiselmootoritest," selgitab Sikk.
    Jaemüügijuhi väitel on tarbeauto puhul oluline ka mugav ligipääs kaubaruumile.
    "Kauba mugavamaks kinnitamiseks soovitan kaubaruumi küljed katta vineeridega. Need tagavad kaubiku välisilme säilimise, kui kaup peaks ümber kukkuma. Samuti saab sinna lisakinnitusi paigaldada. Kokku ei tasuks hoida ka ABS-pidurite ja juhi ning kaassõitja turvapatjade arvel," räägib Sikk.
    Kaubikud jõuavad sageli ebaregulaarselt hooldusse.
    "Esimestel kordadel ei tee see küll otseselt kahju, kuid pikema perioodi vältel saab auto kannatada," teab Sikk.
    Lisaks ei peeta masina puhtust miskiks.
    "Autopesult hoitakse kokku, misjärel võivad tekkida erinevad värvikahjustused ning rooste," lisab ta.
    Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu on konkurentidega ühel meelel, et esmalt peab autoostja endale selgeks tegema, milleks ta autot vajab.
    Tähelepanu peaks pöörama kaubaruumi suurusele, istekohtade arvule ja kandejõule.
    "Tuleks arvestada, et tarbesõidukite mudelivalik on erinevate modifikatsioonide rohkuse tõttu äärmiselt lai. Seetõttu ei ole automüüjatel võimalik hoida lähiladudes kogu valikut. Nii peab klient vähemlevinud mudeliversiooni kasuks otsustamisel arvestama tehasetellimusega, mis võib aega võtta kuid," hoiatab Lillipuu.
    Fordi omanikud lühendavad autode tööiga nagu teiste markide kasutajadki.
    "Sõidukeid koormatakse üle, hooldusintervallidest ei peeta kinni, kasutatakse ebakvaliteetset kütust. Unustatakse, et tegemist on samasuguse sõidukiga nagu sõiduautogi. Ka tarbesõidukit tuleb kasutada heaperemehelikult ja valmistajatehases ettenähtud tingimustel," nimetab Lillipuu.
    Eesti Postil on umbes 400 postiautot. Firma kasutab pisemate kaupade ja pakkide, ajalehtede-ajakirjade laialiveoks suuri ja väikesi kaubikuid. Alustele ja konteineritesse pakitud kraami veavad laiali juba suuremad veokid.
    Mida Eesti Post soovitaks firmale, kellele seisab ees kaubikute soetamine?
    "Nõu tuleb pidada nii autojuhtidega kui ka automüüjatega, kes ühe või teise mudeli headest omadustest kiire ülevaate oskavad anda ning juhivad tähelepanu ka sellele, mida konkurendi auto juures terasemalt vaadata tasuks," ütleb postiettevõtte pressiesindaja Inge Suder.
    "Hoolikalt valitud ökonoomne sõiduk võib suure läbisõidu puhul säästa ühes kuus kümneid tuhandeid kroone, rääkimata remondi- ja hoolduskuludest, mis muutuvad väga oluliseks just suurema läbisõidu puhul," rõhutab Suder.
    Samuti soovitab postifirma pöörata tähelepanu lisavarustusele.
    "Näiteks tagaluuktõstuk, mis on hädavajalik laadimistingimustes, kus puudub sobiva kõrgusega estakaad ja tegemist on raskemate saadetistega, või GPS, mis annab logistikule suurepärase ülevaate autopargis toimuvast," lisab pressiesindaja.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.