Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõit taksoga Jerevanist Thbilisisse

    Juba varahommikul leiti piraattakso juhile kundedeks kaks Äripäeva ajakirjanikku. Olime tülpinud rohkem kui kahetunnisest Jerevani lennujaama rahavahetuse-, viisa- ja passikontrollisabades seismisest. Pikast käänulisest plekktahvlitest moodustatud tarade vahelt autodeni jõudes leiti meil ka juhuslik kolmas reisikaaslane - Izvestja ajakirjanik Moskvast.
    Armeenia päritolu, Thbilisis Ševardnadze villa läheduses mitme põlvkonnaga ühte katust jagav taksojuht oli vene keeles väga suhtlusaldis - nagu Gruusia kirjapanemata reisijuht või ajalooteatmik.
    Esimese peatuse tegime juba Jerevanis - mitmetunnise ootamise järel nõudis organism vett. Oli päikesetõusuaeg, kuid pood oli juba lahti. Kassapidaja teenindas kliente, kuid üks letitagune müüja nägi alles magusat und, mida ostjadki ei häirinud.
    Kui arvate, et Gruusias on elu heaks läinud, siis eksite, lausus sohver tee ääres lõunapausi tehes. Gruusias ei lähe elu heaks. Gruusias oli elu hea enne perestroikat. Ševardnadze ajal oli ka päris hea. Aga praeguse presidendi Saakašvili kohta tal kiidusõnu eriti ei tulnud - mitte seetõttu, et viimane Venemaaga või siis Venemaa Gruusiaga sõja maha pidas.
    "Mina olen lihtne inimene - poliitikast ma suurt ei tea. Aga hinnad on viimasel ajal tõusmas." Kui üritasime tuua välja Gruusia edu aluseid - nagu näiteks ettevõtlikud inimesed - pani see teda turtsatama. Igaüks ajab endale raha kokku, aga uusi töökohti ei loo keegi.
    100 ja 120ga mäenõlvade ja kuristike vahel kitsal kurvilisel teel laveerinud sagedasti suitsetanud juht prahvatas järsku üllatuse - Gruusias ei ole korruptsiooni! Samas tundus, et raha paneb rattad käima. Gruusias ei võeta altkäemaksu, raius Šota - keegi ei riski vahelejäämisega. Kuid üllatuslikult, kui meie piiripunkti sabas seisame, kadus taksojuht piiripunkti luugi ette, pangatähed näpus. Ja siis viipas käega: tulge luugi ette. Ja siis ta rääkis, et annab teinekord natuke raha, vahel niisama, vahel aga ka kiiremini sabast möödapääsemiseks. Piiripunkt üllatas üleeile oma vaikusega. Alles mõni päev tagasi olid tema vastassuunas Gruusiasse sõitmisel sabas 6-7 bussi, diplomaatide sõidukid, sõiduautod ja vahele veoautod.
    28 aastat autojuhtimisega leiba teeninud juhil on kirg anda igal võimalusel möödasõidul või tee ääres jalutajatele signaali. Teeme ka mõned peatused. Armeeniast korjame peale kaks pangetäit vaarikaid - poole odavamad kui Gruusias. Šuvalveri külas laadisime peale aprikoose. Gruusia, kuid eriti Armeenia üllatas Nõukogude Liidust pärit sõidukite arvukusega tänavapildis, ja kui tagaistmetel istujaid ei olnud, siis olid need täis kurke, tomateidja muud, sageli seisis ka katuseraamil kuhi.
    Oh üllatust - Gruusias olevat kiiruspiirang 50 km tunnis vaid linnas sõitmisel, linnast väljas on piirkiirus nõnda palju, kui juht suudab automootorist välja võtta. Siiski ei leidnud Šota, et peaks 200ga sõitma - mis juhtuks, kui koer jookseb teele!
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.