Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
566 miljardit sorti müslit
Internetis kombineeritava müsli äriidee hakkas idanema 2005. aasta suvel, kui ülikoolikaaslased Max Wittrock (25), Hubertus Bessau ja Philipp Kraiss (mõlemad 27) sõitsid ujuma ja raadiost tuli parajasti ühe tuntud Saksa müslitootja reklaam. Mis kõlas väidetavalt sedavõrd haledalt, et otsustati - meie suudame teha parema reklaami, ja miks mitte kohe ka parema müslifirma.
Uus müsli pidi olema ökoloogiliselt korrektne, ilma lõhna- ja värvaineteta ja suhkruvaba. Eelkõige aga isikupärane. Sest kohe oli selge - müsli on tänu erinevatele lisanditele ja kombineerimisvõimalustele ideaalne tarbijatoode. Huvitaval kombel ei olnud aga ükski tootja seda potentsiaali varem ära kasutanud. Poodides on riiulite viisi müslisid, aga kõik tihtipeale kahtlase päritoluga masstoodang.
Müsli kasuks rääkis ka see, et on vähe neid, kes seda üldse ei sööks. Vähemalt nii tundus Maxile, Hubertusele ja Philippile. "Meie kogemus on näidanud, et pole ühtegi maitset, millel poleks tänulikku tarbijat," ütleb Philipp. Hubertus lisab: "Me ei taha ka kellelegi ettekirjutusi teha, mis talle tervislik on või mis talle maitseb."
Edasi läks kiirelt - äri alustati 30. aprillil 2007, kahe nädalaga olid mitmeks kuuks varutud tagavarad läbi müüdud. Internetis kombineeritava müsli ideed peeti Saksamaal nii geniaalseks, et riburada tuli ettevõtlusauhindu - Financial Times Deutschlandi ja majandusministeeriumi hinnangul 2007. aasta parim uustulnuk.
Veel enne aasta lõppu tuli tootmine üle kolida suurematesse ruumidesse. Ning esimeseks sünnipäevaks sai välja saata ilusa pressiteate - esimese aasta käive oli üle 1 miljoni euro ning töötajate arv on tõusnud 32ni.
Praegu on mymuesli poistel käsil laienemisplaanid - Saksamaale ja Austriale lisandus paar nädalat tagasi Suurbritannia, järgmisena võetakse ette Šveits. Plaanid oleksid ehk suuremadki, aga ressursid on piiratud ja praegu rohkem ei jõua, ütleb Wittrock. "Kõige raskem on aga asja juures leida kõrge kvaliteediga tarnijaid," ütleb Wittrock. Müsli koostisosad tuuakse sisse praegu 20 riigist, Aafrikast Indiani.
"Praegu oleme kaugel sellest, et saada müslimiljonäriks," on Wittrock tagasihoidlik. "Oluline on buum üle elada ja turule püsima jääda."
Autor: Katri Soe-Surén