Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Wal-Mart, istu, viis. Ülejäänud - nõrk.
Kuigi enamus USA jaekaubandusettevõtetest pidid augustis tunnistama madalat koolialguse ostuhuvi, siis hiigelkett Wal-Mart suutis oma lõppenud kuu käibega turuosalisi hoopis positiivselt üllatada.
Wal-Mart teatas võrreldavate poodide kolmeprotsendilisest käibekasvust, samal ajal kui analüütikud prognoosisid maailma suurima jaemüüja kuukäibekasvuks 1,6%.
"Tänu turuosa kasvatamisele näitas Wal-Marti äritulemus USAs jätkuvalt tugevust," kommenteeris saavutust Wal-Marti USA kaupluste juht Eduardo Castro-Wright. Selle kuu müügikasvuks ootab Wal-Mart 2-3%.
Teised USA jaekaubandusettevõtted, nagu Wet Seal, Gap ja Limited Brands ei suutnud aga turuosalistes erilisi positiivseid emotsioone tekitada. Nii pidi Wet Seal vastu võtma 8,7%-lise käibelanguse, kuigi analüütikud ootasid vastavaks numbriks 7,5%. Gap suutis aga analüütikute pessimistlikku prognoosi ületada, mis tähendab, et müük langes kaheksa protsenti, samal ajal kui oodati 9,7%-list langust. Victoria's Secret'i müüja Limited Brandsi kuukäive kukkus seitse protsenti ehk sama palju, kui analüütikud prognoosisid.
Mullusega võrreldes pidid kehvema kuukäibe vastu võtma ka luksuskaupu müüvad Saks ja Nordstrom.
"Tarbijad kulutavad esmatarbekaupadele, otsides võimalikult madalat hinda. Ja see peegeldub ka tulemustes," selgitas uuringufirma RetailMetricsi juht Ken Perkins.
Selged signaalid tarbija nõrkusest viisid USA börsid päeva alguses ka nähtavasse miinusesse.