Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kui palju maksab kliendi võlgnevus sinu ettevõttele?
Kas sa tead, et kliendi 10 000kroonine võlgnevus sinu ettevõttele võib maksma minna 100 000 või isegi pool miljonit krooni? Paraku on see tõsi.
Kui ettevõtte kasumimarginaal on 10%, siis tuleb tekitada käivet 200 000 krooni ulatuses, et sellega ära lappida 10 000kroonine auk.
Samas, kui kasumimarginaal on ainult 2%, siis peab ettevõtte käive olema juba poole miljoni krooni ulatuses, et jõuda tagasi samale positsioonile, millel ettevõte oli enne 10 000kroonise võlgnevuse teket.
Lisaks eeltoodule tuleb teha ka lisakulutusi võlgnevuse kättesaamiseks ning samas jääb ikkagi suur võimalus 10 000 kroonist ilma jääda, sest võlgnik ei ole maksevõimeline.
Praeguses kiiresti jahenevas majanduskliimas tuleks regulaarselt kontrollida nii uute kui ka olemasolevate äripartnerite maksekäitumist, sest iga päevaga tekib juurde uusi makseraskustesse langevaid juriidilisi ja füüsilisi isikuid.
Kui veel aasta-kaks tagasi tuli häirekella lüüa alles siis, kui arve tasumisega oli viivitatud 90 päeva, siis nüüd tuleks täie tõsidusega reageerida võlgnevusele, mille maksetähtaeg on ületanud 30 päeva.
Paljud ettevõtted, kes praegu ei kontrolli hoolega oma klientide maksekäitumist ning viivitavad ka võlgade sissenõudmisega, satuvad peagi ise suurtesse makseraskustesse ja võivad hiljem pankrotistuda.
Autor: Raul Reinsalu