Elektriauto ei sobi kõigile

17. september 2008, 10:17

Ilus kujutluspilt tulevikumaanteest, kus
vuravad ringi vaid elektrijõul töötavad autod, võib USA teadlaste hinnangul
jäädagi vaid unistuseks.

Kõikide sõitude ja kõigi juhtide jaoks elektriautod lihtsalt ei sobi – näiteks vähendab ühe laadimiskorraga läbitava tee pikkust oluliselt agressiivne sõidustiil või konditsioneeri kasutamine. Iseenesest ei olegi see halb, sest kõige soodsama sõiduvõimaluse otsimine aitab tarbijatel valida just nende jaoks sobiva elektri ja bensiini jõul töötava hübriidi, kirjutas Reuters.

"Ideaalvariandis võiksid kõik elektriautoga sõita. Tarbija vaatepunktist on aga kõige olulisem leida võimalikult soodne variant,” ütles Argonne’i laboratooriumi teadlane Aymeric Rousseau liitiumaku tehnoloogiat käsitleval konverentsil.

Rousseau töötab koos USA keskkonnakaitseagentuuriga, et hinnata järgmise põlvkonna elektriautode, nagu näiteks General Motors'i Volt, tõenäolist turuosa.

Autotootjate eesmärgiks on pakkuda liitiumioonakuga autode juhtidele võimaluse sõita ühe laadimisega 65 kilomeetrit, kuid Rousseau hinnangul võib see olla ilmselge liialdus. Agressiivne juhtimisstiil – järsemad kiirendused ja suuremad kiirused – võib läbitava teepikkuse vähendada 45-50 kilomeetrini. konditsioneeri kasutamise korral võib akul jõudu jaguda aga vaid 25-30 kilomeetriks.

Vaid linnatänavatel sõitvad inimesed, kellel on vaja läbida ainult mõned kilomeetrid, võiksid kasutada vaid elektriakut. Kellel on vaja aga läbida suuremaid vahemaid või sõita kiiremini, võiksid valida väiksema aku, et parandada sõiduki tõhusust, ütles Rousseau. Tema sõnul võiks kõige mõistlikumaks lahenduseks olla erineva auto rentimine erinevat tüüpi sõitudeks.

Teine Argonne’i teadlane rääkis konverentsil, et tõhus diiselmootor on maanteel sõitmiseks palju kuluefektiivsem kui liitiumakuga hübriidauto, kui võtta arvesse praeguseid kütuse- ja elektrihindu. Hübriidauto oleks aga diiselautost edukam linnasõitudes.

Lisaks tuleb arvesse võtta ka akude valmistamise hinda. Kuna praegu on moes nikkelhüdriidakud, mida kasutab näiteks Toyota's Prius, on niklihind järsult tõusnud. Seetõttu on liitiumioonakud, mis suudavad väiksemas ruumalas hoida rohkem energiat, muutunud veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks. Rousseau hinnangul on ilmselt oodata ka liitiumi hinnatõusu, kui seda kasutataks nii arvutiakude kui ka sõidukiakude valmistamiseks.

"Ühte head lahendust pole,” ütles Rousseau konverentsil. „Ei ole olemas ühte tehnoloogiat, mis sobiks kõigile. Meie eesmärgiks on mõista, kuidas inimesed sõidavad, ning sellest sõltuvalt hinnata erinevaid tehnoloogiaid kütuseefektiivsuse ja odavuse seisukohalt.”

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. October 2008, 10:17
Otsi:

Ava täpsem otsing