Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ehitajad puksivad Merkot riigi rahast eemale

    Täna pealelõunal asub riigihangete ameti vaidlustuskomisjon arutama Eesti Ehituse ja mitme teise ettevõtte kaebust, mis puudutab Kukruse-Jõhvi teelõigu rekonstrueerimist Ida-Virumaal. Kaebusega üritatakse jagunemisel uue registrinumbri saanud Merko Ehitus konkursilt eemaldada.
    Sarnasel põhjusel vaidlevad Eesti Ehitus ja Merko Ehitus kohtus Ämari lennuvälja hanke pärast. Möödunud neljapäeval andis Tallinna halduskohus selles vaidluses õiguse Merkole.
    Merko Ehituse omaniku ja nõukogu esimehe Tõnu Toomiku sõnul on riigihangete vaidluste puhul tegemist Eesti Ehituse initsiatiiviga. "Need ei ole mitte teised ehitusettevõtted, vaid Eesti Ehitus. Ja mitte Merko vastu, vaid kõikide vastu, kõikide vahenditega," ütles ta.
    Eesti Ehituse juhatuse esimees Jaano Vink ei nõustunud väitega, nagu püüaks ettevõte konkurenti turult kõrvaldada. "Eesti Ehitus ei vaidle mitte seetõttu, et kõrvaldada turult konkurent - see on naeruväärne -, vaid selleks, et tagada kõigile konkureerijatele võrreldavad võimalused," selgitas ta. Vink lükkas ümber ka spekulatsioonid, justkui kasutaks Eesti Ehituse suuromanik ja Reformierakonna toetaja Toomas Luman Merko vastu ära oma poliitilisi sidemeid.
    "Ei oska härra Toomas Lumani eest vastata, kuid mulle teadaolevalt ei ole tema nende vaidluste teemadel kulutanud ei majandus- ega kaitseministeeriumi uksi," märkis Vink.
    Samuti Merko Ehituse vastu kaebuse esitanud ASi Talter juhatuse esimehe Sven Pertensi selgitusel on reeglid riigihangetele ranged. "Teinekord on niisugustel puhkudel iga koma ja iga pisikene nüanss olnud väga tähtis ja seda on arvesse võetud. Ma leian, et antud juhul peaks see samamoodi käima," ütles ta.
    Maadevahetusskandaali tõttu otsustas Merko Ehitus hiljuti jaguneda ja selle tulemusena sai Merko Ehitus uue registrinumbri. Konkurentide väitel on tegemist uue ettevõttega, kel puudub ehitusajalugu ja seetõttu ei saa see firma osaleda riigihangetel.
    Merko Ehituse juhatuse esimehe Tiit Robeni sõnul on uus ettevõte aga vana õigusjärglane igas mõttes ja seega kvalifitseerumisega ei tohiks probleeme olla.
    Raske on nõustuda väitega, justkui ei saaks Merko Ehitus riigihangetel osaleda. Sisuliselt on kahtluse alla seatud see, kas jagunemisel n-ö uuele Merkole üleläinud asjade, õiguste ja kohustuste kogumiga läksid üle ka eelkäija senine majandustegevus, pädevus jne, või see haihtus. Õiguslikult prevaleerib arusaam, et jagunemisel tekkinud ning jaguneja vara ja ettevõtte ülevõtnud uus isik on varasema õigusjärglane. Olen teemaga kursis ainult meedia vahendusel. Kõrvaltvaatajale jääb protsessist mulje, et ehitusettevõtjate konkurents on teravnenud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.