Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Crown ühendas virnastaja ja vastukaalutõstuki
Crown RC 5500 tõstuk sobib hästi tööks nii laadimislaval, transpordivahendil kui ka laos virnastamiseks. Universaalseks muudab masina suhteliselt kõrge kliirens (kanderaami kõrgus maapinnast), mis kõnealusel tõstukil on 107 mm. RCga võrreldes on tavaline vastukaalutõstuk mõõtmetelt üldiselt suurem. Suuremaks teevad vastukaalutõstukid tavaliselt vastukaal ja elastsed rehvid. RC-seerial puuduvad elastsed rehvid. Seda kompenseerib FlexRide'i vedrustus, mis tagab masina jäikuse ja kaitseb operaatorit vibratsiooni eest. Süsteemi on võimalik reguleerida vastavalt tõstukijuhi kaalu järgi.
RC 5500 tõstukite standardvarustuses on tõstukijuhi tagasisidesüsteem: e-GEN-pidurisüsteem ja stabiilsuskontrolli süsteem. Tõstukijuhi tagasisidesüsteem kontrollib automaatselt tõstuki kiirust, liikumissuunda ja pidurdamist, kahvli asendit, temperatuuri vahemikku, tõstukijuhi töö tootlikkust ja paljut muud. RC 5500 tõstukid teavad liikumise suunda, roolirataste nurka ja tõstuki kiirust. Tõstuk kasutab seda informatsiooni pööretel automaatseks kiiruse reguleerimiseks. Kontrollsüsteem hoiab püsivat kiirust ka kallakul, et tõstuk ei kalduks ega tekiks ohtlikke olukordi.
E-GEN-pidurisüsteemi eelis on mittekuluvad ja aku laadimiseks energiat genereerivad pidurid, mis ei vaja hooldust. Süsteem on integreeritud stabiilsuskontrolli süsteemiga, mis on mõeldud stabiilsuse suurendamiseks ja võimaldab kontrollida kiirust erinevates töötingimustes. Samuti kontrollib süsteem automaatselt masti kallutust. Masti kallutuse lukustus lubab soovi korral kallutust vaid masti vabatõste piires, mis on oluline transpordivahendil laadimisel.
Parandatud on tõstukijuhi vaatevälja. Masti ja varikatuse tugipostide paigutus suurendab nähtavust ettepoole. Saavutatud on see sellega, et parempoolne varikatuse tugipost jääb masti taha. Avaram vaade vasakule on saavutatud tänu avale masti ja kallutatud varikatuse vasakpoolse tugiposti vahel.
Autor: Ilmar Metsma