Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hinnatõus on kauge tulevik

    Suuremate tarbesõidukite esindajad tunnistavad, et lähiajal pole neil kavas remonditeenuse hindasid tõsta. OÜ Skuba Eesti töökoja juhataja Ahto Sigur ütleb, et viimane hinnamuutus oli neil 2008. aasta alguses, mis oli suures osas seotud mehaanikute palkadega.
    OÜ Volvo Estonia hinnatõus jäi jaanuarisse, kui ettevõtte assistent Kadri Arraste sõnul tõsteti remondihindu. "Hinnatõusu põhjus oli üleüldine hinnatõus Eesti turul - elekter, soojus, ruumide rent," selgitab Arraste.
    Lubaduste rida, hindu mitte tõsta, jätkab Iv Pluss. Viimati korrigeeriti hindu eelmise aasta augustis, lähiajal remondihindasid ei tõsta. "Toona oli hinnatõusu taga kulude, eriti autotehnikute palgakulude kasv ühelt poolt ning ka konkurentide sarnased korrektuurid teiselt poolt," meenutab ASi Iv Pluss tegevjuht Jaanus Palm, kelle hinnangul oli eelmisel aastal kogu majanduses hindade dünaamika positiivse suunaga, kui kõigil läks veel hästi.
    Ainsana lubab hinnatõusu AS Scania Eesti. Teenindusjuht Tarmo Allemann kinnitab, et neil on kavas hinda tõsta. "Oleme seda arutanud ning hetkeolukorrast lähtudes oleme planeerinud ligi 5% hinnatõusu 2008. aasta detsembris," möönab Allemann ja lisab, et ka 2007. aasta tõsteti tööhinda, siis peamiselt kommunaalkulude ja tööjõu palgakulude kasvu tõttu.
    Küsides nõu, millised summad peaksid veokite omanikel tuleval hooajal hoolduse tarbeks arvestatud olema, vastas Palm, et raske on prognoosida konkurentide käitumist, kuid Iv Pluss kliendid võivad oma järgmise aasta eelarves lähtuda samast remondihinna tasemest nagu käesoleval aastal. "Me arvame, et kliendile orienteeritud ja pikaajalise visiooniga ettevõte peab strateegilises hinnakujunduses arvestama oma klientide-partnerite võimalustega. See on eriti oluline kehvematel aegadel. Ei saa olla, et üks partner võidab ajal, kui teisel on raske," toonitab Palm.
    Sigur lisab, et Skuba Eestis enne järgmist sügist hinnamuutust ilmselt ei tule. Arraste omakorda soovitab, et parim viis hoida hoolduse ja remondi kulud kontrolli all on sõlmida Volvoga teenindusleping. "Leping võimaldab hoida veoki hoolduse ja remondi kulud kontrolli all järgnevaks 3-5 aastaks," teatab Arraste.
    Veoki hooldust või remonti tuleb oodata järjekorras 1-2 päeva. Kuna sügis on enamasti hoolduste aeg, et oma sõiduriista talviseks perioodiks sättida, siis peab arvestama, et töökojas on ühe-kahepäevased järjekorrad.
    "Teeninduses on hoolduse ja remondijärjekorrad suhteliselt lühikesed - päev või kaks," mainib Skuba Eesti töökoja juhataja Ahto Sigur.
    Scania Eesti töökodades on järjekorra pikkus Eesti eri paigus erinev. Keskmine ooteaeg veoki remonti saamiseks on aga samuti üks kuni kaks päeva. "Mõningatel juhtudel võib see olla pikem, näiteks elektrisüsteemi remonditöödel," tunnistab Allemann.
    Volvo Eestis on remondijärjekorrad üks kuni kolm päeva, olenevalt töö sisust.
    Iv Plussi lepingulised kliendi auto võetakse töösse ühe tööpäeva jooksul. "Muul juhul peab klient arvestama 1-2päevase ooteajaga," ütles Iv Pluss ASi tegevjuht Jaanus Palm.
    Veokite remondikulu on aasta-aastalt pidevalt kasvanud nagu muudki kulutused.
    Peamiselt on tugeva kasvu läbi teinud töötunni hinnad ja seda just Eestis. Mujal Euroopas pole suurt tõusu täheldanud.
    Kuna meie veokid on maksimaalselt viie aasta vanused, siis planeerimata remonti vajavad nad vähe. Enamikus on tegemist regulaarhooletega, mis on sätestatud vastavalt automüüja ettenähtud kavas.
    Seega suuri muutusi ma uueks aastaks remondieelarves ei näe. Ainuke ähvardav tõusja on tunnihind, mille kasvu ei tahaks küll kuidagi näha.
    Oleme tunnihinnas praegu niigi kahjuks juba kohati ees ka Euroopa hindadest.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.