Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikaalal leiab töötajaid varasemast madalama palgaga

    Ebakindlus tööjõuturul on kasvatanud logistikasektoris inimeste arvu, kes soovivad tööd autojuhi, kulleri, laotöötaja või ostuosakonna spetsialistina. Paljud tasemel tööotsijad on valmis tööle tulema varasemast ka oluliselt madalama palga eest.
    Tööotsijate hulk on suurenenud nii logistikasektoris kui ka paljudes muudes valdkondades, mis on hea uudis tööandjatele.
    CV-Online'i andmebaasis oli septembri keskel 43 logistikavaldkonna tööpakkumist, mis on 5,5% tööpakkumiste koguhulgast.
    Tööd aga otsib logistikavaldkonnas 6739 inimest, mis on 4,6% kõikidest andmebaasis olevatest tööotsijatest. Kui tänavu veebruaris soovis näiteks autojuhina tööd saada 4097 inimest, siis septembriks oli selle ameti soovijate arv kasvanud rohkem kui 15% ehk 4518ni, mis on samas suurusjärgus kõigi tööotsijate hulga kasvuga.
    Kasvanud on ka logistikatöö kogemusega tööotsijate arv - kui veebruaris soovis uut ametikohta saada 4426 laotöölise kogemusega inimest, siis praeguseks on see arv suurenenud üle 8% 4793ni.
    Paljudes logistikavaldkonna ametites soovitud töötasu hakkab lähenema Eesti keskmisele brutokuupalgale, mis statistikaameti andmetel oli tänavu teises kvartalis 13 306 krooni. Nii soovivad Tallinnas kulleri kohta ihkavad inimesed keskmiselt brutopalgaks 10 530 krooni, transporditööliseks kandideerijate keskmine kuupalgasoov on 10 847 krooni ning laospetsialistidel 12 275 krooni.
    Kaugsõiduautojuhi ametisse asumisel soovitakse brutotöötasuks keskeltläbi juba 14 611 krooni kuus, mis läheneb logistikavaldkonna keskastme juhtide palgavahemikule. Võrdluseks -transpordijuhiks kandideerijad soovivad brutopalgaks keskmiselt 16 691 krooni ja laojuhatajaks kandideerijad 18 327 krooni kuus.
    Kui juuni lõpuks olid veonduse, laonduse ja side valdkonna palgad statistikaameti andmetel viimase 12 kuuga kasvanud 12,1%, siis järgmisel aastal on oodata palga kasvu pidurdumist. Arvestades kiiret inflatsioonitempot, töötasu mõningane suurenemine siiski jätkub, kuid ilmselt jääb see 5-7% vahemikku.
    Järjest enam töötajaid soovib praegu naasta oma õpitud ameti juurde. Taksojuhid, autojuhid, aga ka laotöötajad, kes kinnisvarabuumi tipphetkedel ehitajate või kinnisvaraarendajatena suurt tulu püüdsid teenida, otsivad nüüd üha enam tööd valdkonnas, mida nad on õppinud.
    Samas vaatavad tööjõuturul rohkem ringi ka elukutselised ehitajad ja töötajad mitmetes sellistes valdkondades, kus investeeringute maht on kokku kuivanud. Samuti on tööturul liikumas senisest enam erialase hariduse ja korraliku kogemustepagasiga riigiametnikke ning erasektori töötajaid ametikohtadel, keda mõjutavad väga otseselt riigieelarve kokkutõmbamine ning majanduse jahtumine.
    Nii leiab ka logistikavaldkonnas ameti otsijate seast 5-10aastase töökogemusega inimesi, kes on nõus vahetama valdkonda ja seda madalama töötasu ning vähematraktiivsete töötingimuste vastu.
    Seega on praegu sobiv hetk tööturul ringivaatamiseks ka logistikaettevõtetel, olgu siis eesmärk laienemiseks uute töötajate leidmine või olemasoleva meeskonna värskendamine.
    Paljud tööotsijad, nende seas ka ülekvalifitseeritud kandidaadid, kaaluvad hea meelega uusi pakkumisi ka siis, kui neile või kolleegidele seniste tööandjate juures koondamisteateid veel kätte toimetatud ei ole.
    Tööandjatel on aga tekkinud reaalne võimalus personalikulude säästmiseks. Kui tööjõupõua kõrgajal ülisuure palga eest üleostetud töötajad ei ole osutunud kõige õigemaks valikuks, siis on praegu mõistlik kaaluda nende väljavahetamist.
    Ehkki järgmiseks aastaks võib prognoosida palga kasvu olulist pidurdumist ja tööotsijate arvu suurenemist, tuleb meeles pidada, et uus majandustsükkel võib paari aasta pärast kaasa tuua uue palgaralli ning töötajate põua süvenemise.
    Tööjõupuudust hakkab suurendama ka Eesti demograafilisest olukorrast tingitud rahvaarvu langus, ennustatakse tööealiste arvu vähenemist igal aastal enam kui 11 000 inimese võrra.
    Autor: Andres Junkur
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.