Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikute ühing elustus

    Kui mais ilmunud Logistika kuukiri kirjutas varjusurma vajuvast Eesti Logistikaühingust (ELÜ), oli teada, et punt hakkajaid mehi tahavad asjad teistpidi veerema lükata. Nii ka läks ja üldkoosolek valis juhatusse kunagise asutajaliikme Illimar Pauli koos Roger Allase, Margus Saksi, Lauri Latti ja Sergei Slepuhhoviga. Üllatuskandidaadist Karin Kivistest, kes on Tallinna Sadama välissuhete juhina vedanud kaks aastat Hiina turunduse projekti, sai aga ELÜ-le välissuhete juht.
    Kevadel oli ehmatav seisukord ELÜ liikmete arvuga. Selgus, et tegelikult on number märkimisväärselt väiksem, kui seda kajastas organisatsiooni veebilehekülg. Juhatuse liige Margus Saks kommenteerib, et üldkoosoleku järel vaadati üle liikmeskond ja otsustati välja arvata 199 liiget, kes polnud liikmemaksu tasunud 2005. aastast.
    "Ülejäänutele saatsime tasumise kohta meeldetuletuse," selgitab Saks ja lisab, et ühtlasi on liikmeks astunud veel viis juriidilist isikut: Via3L, Addenda, Freselle, Logistika Pluss, Tallinna Transpordikool.
    Juhatuse esimees Illimar Paul täiendas, et 2007. aasta lõpu seisuga võrreldes on ELÜ liikmeskonna suurus kasvanud 313% füüsilisest isikust liikmete osas ning 24% juriidilisest isikust liikmete osas. Kokku on liikmeid 201.
    Augustis tegi ELÜ juhatus ettepaneku läbirääkimiste avamiseks, mille eesmärk on ühisorganisatsiooni moodustamine Eesti Ostujuhtimise Ühinguga (EOÜ). Samm on loogiline, kuna ostujuhtimine ja logistika on väga tihedalt integreerunud valdkonnad. Samuti on need kaks tegevussuunda ühendatud pea kõikides Põhjamaade ühinguis.
    Välissuhete juht Karin Kiviste vastutab novembrisse planeeritud ELÜ ja EASi missiooni eest Hiinasse.
    "Kuna Hiinas käimine on kulukas, siis püüame võimalikult vähesega maksimaalselt palju korda saata - korraldame potentsiaalsetele koostööpartneritele, suurtele ekspedeerimisfirmadele, laevaliinidele, kaubaomanikele workshop'e ja vastuvõtte nii Shanghais kui ka Hongkongis," rääkis Kiviste. ELÜ jaoks oluline sündmus on ka Shanghai Logistics Associationiga allkirjastatav koostöö leping paremate ärivõimaluste loomiseks. Septembri alguseks olid Hiina missioonil osalejateks registreerinud ESTEVE Terminal, RRK, Eurosped, Kühne Nagel, VIA 3L, Maas Distribution, kokku 15 inimest.
    Oktoobris ja novembris korraldab Logistikaühing oma liikmetele esimesed ettevalmistuskursused kutseeksami sooritamiseks.
    40tunnine kursus lõpeb kaubakäsitleja kutseeksami sooritamisega, mille eduka läbimise korral väljastatakse riiklik kutsetunnistus, mis kehtib kogu ELis. Lisaks käib töö praktikakohtade leidmiseks välismaale. "Nimelt pakub Logistikaühing neljale aktiivsele noorele kevadel praktikavõimalust välismaal, tunnustatud firmades," teatab juhatuse liige Lauri Latt.
    Juba ELÜ algusaegadest on liikmed enim väärtustanud ettevõtete külastusi. Suve jooksul on tehtud juba viis külastust. ELÜ liikmed said külastada pakenditootjat ASi Nefab Eesti, Paide Kutsekeskkooli, RRK Paide Keskust, Koidula piiripunkti ja GPS-süsteemide pakkujat Tracking Center OÜd.
    Juunis peeti ka üldkoosolek, kus kinnitati 2007. aasta majandusaasta aruanne ja 2008. aasta eelarve. Juhatus kohtus ka nelja logistikaharidust andva kutseõppeasutuse juhtidega Jõhvis, Sillamäel, Narvas ja Paides.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.