Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õige aeg soodsaks tehinguks
Pakkumine autoveoturul on kõrgelt üle vajaduste, nafta hind langeb, teenuse tarbijal on vaja säilitada soodne autotranspordi hind, et mitte kasvatada keerulistes majandusoludes eelarvet. Praegu on õige aeg järgmise aasta eelarvet silmas pidades sõlmida autovedajatega soodsaid pikaajalisi veolepinguid.
Hinnad autotransporditurul on madalad. Madalad, arvestades aasta esimesel poolel toimunud kütuse hinna tõusu ja sellele juba aastaid eelnenud tööjõukulude rallit. Kuna uute ettevõtjate sisenemine veoturule oli lihtne ja lihtne on olnud heades majandustingimustes liisingute abiga paisutada ka oma veoparki, on turul valitsev teenuse ülepakkumine teinud vedajatel võimatuks tõsta veohindu.
Aasta lõpus, uue aasta alguses võib olla juba hilja jahtida soodsat veolepingut. Transporditurul tegutsejad on veendunud, et juba tänavuse aasta lõpp teeb korrektiivid teenuse pakkujate ridadesse. Paljud vedajad ei pea enam vastu armutult tiksuvatele liisingumaksete koormale. Pangad korjavad autod turult kokku ja teenuse pakkumine väheneb piirini, kus vedajad saavad küsida hinda, mis võimaldab neil oma kohustusi finantseerijate ees kanda.
Oht on soodsat lepingut jahtides sattuda vedaja peale, kes juba uue aasta alguses enam vastu ei pea ja lõpetab oma tegevuse. Raskustega võivad silmitsi seista ettevõtted, kes ei ole siiani jõudnud piisavalt koguda käibevahendite puhvrit, ütleb Swedbanki transpordivahendite liisingu osakonna juhataja Ain Mihkelson. Tasub vaadata seekordses Logistikas eelmise aasta autotranspordi TOPi ja selekteerida sealt välja ettevõtted, kes on suutnud suurema kasumi kõrvale panna.