Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikaajaline leping päästab hea hinna

    Teenuse ostja jaoks soodsad hinnad on toonud turule väga suur transporditeenuse ülepakkumine. Ja kuigi transpordifirmad ägavad kallinenud kütusehindade all ja autojuhid on kurnanud neid üha kasvavate palganõudmistega, ei luba turul valitsev veovõimsuste ülejääk neil veohindasid tõsta.
    ASi Schenker juhatuse liige Meelis Arumeel hoiatab, et pikaajalise lepinguta autovedajate kasutamisel on tõenäoline ootamatu kiire hinnatõus. "Vedajate kasumlikkus praeguste hindadega on madal ja vedajad vähendavad veovõimsust nii kiiresti, et varsti enam pole seniste hindadega teenuste pakkujaid," väidab Arumeel. Vanade hindadega saab Arumeeli sõnul tööd jätkata vaid vedude efektiivsuse olulise tõstmisega. See aga oleneb peamiselt logistikateenuse tellijast, kes saab töö parema korraldamisega vähendada veokite seisuaega laadimisel.
    Sama kinnitab ka OÜ Joss Service juhatuse liige Riho Laiksoo. Ta manitseb logistikaeelarve koostajaid arvestama võimaliku hinnatõusuga, sest kütuse hinnad on ettearvamatud ja raske olukord majanduses võib vähendada teenuste pakkujate arvu. Pakkujate vähenedes saavad aga vedajad hakata küsima transpordi eest õiglast hinda.
    Meretransporti kasutavatele ettevõtetele on aga teenusepakkujatel rõõmsam sõnum. ASi CF&S Estonia juhatuse liikme Ants Ratase sõnul prognoosivad laevandusanalüütikud, et ookeanilaevade prahirahad langevad. Põhjus on majanduse jahenemine maailmas ja sellest tingitud nõudluse vähenemine konteinervedudes. Samuti lisandub turule palju uusi konteinerlaevu, mis suureneva konkurentsi tõttu vähendab mereveohindasid. Tugeva euro püsimine dollari suhtes raskendab Euroopa Liidu firmade toodete eksporti ja soodustab importi kolmandatest riikidest. See aga viib ookeani konteinerveod veelgi enam tasakaalust välja, st soodustab impordi prahirahade kasvu ja ekspordi prahirahade langust.
    Ekspordi prahirahade langus ja kõrged kütusehinnad on viinud selleni, et laevafirmad peavad väiksemaks kuluks kiiret tühjade konteinerite tagasivedu Kaug-Itta kui omahinnast odavama prahirahaga ELi eksportkaupade vedu.
    Kaupade transpordi korraldamise efektiivsust rõhutavad ka autovedajad. Teenuse tarbijatele pannkase südamele, et kui järgmine aasta vähegi samasuguste hindadega transporti soovitakse, siis peab paranema logistika korraldamise sujuvus, et väheneks veokite seisuaeg. See tähendab, et kauba saatmise ja vastuvõtu ajaks peavad kauba dokumendid olema juba korras, et väheneks nende käsitlemisaeg ega tekiks veoautole tühja seisuaega.
    ASi Servekti juhataja Peep Pesur soovitab kaaluda ka võimalusi lubada mõnevõrra pikemat tarneaega, millega on kliendil võimalik saavutada paremaid transporditeenuse hindasid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.