Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Interbrand: maailma kõige väärtuslikum bränd on Coca-Cola
Emori bränditurunduse osakonna juhataja Aivar Voog ütles, et Interbrandi tabelist mahuvad Eesti esikümnesse Nokia ja Toyota. "Uue tehnoloogia esindajad on tõusnud, aga see sõltub mõõtjast. Osas pingeridades on Google jõudnud ammu esikümnesse, Interbrandi tabelis jõudis alles nüüd," rääkis ta.
Voog rõhutas, et pingerida sõltub metoodikast. "Interbrand kasutab diskonteeritud rahavoogude meetodit," selgitas ta.
Voog ütles Interbrandi parimat brändi kommenteerides, et Coca-Cola oleks Eestis parimate hulgas, kuid esikümnesse ei mahuks.
"Coca-Cola on konkurentsitult armastatuim karboniseeritud joogi bränd Eestis, haarates peaaegu veerandi kogu segmendist," märkis Coca-Cola Balti Jookide ASi avalike suhete juht Annikky Lamp.
Lambi sõnul ei mõõdeta Eestis Coca-Cola brändi väärtust diskonteeritud rahavoogude meetodi abil, nagu tegi seda Interbrand, ja see on ka loomulik - jutt käib ju brändi globaalsest väärtusest. "Küll aga uurime me järjepidevalt spetsiifilisemaid brändiga seotud aspekte: tuntust ja seda, kas jooki on proovitud," selgitas Lamp.
Lamp toetas oma väidet uuringu tulemustega, mille kohaselt on Coca-Cola spontaanne teadlikkus 8-49aastaste tarbijate hulgas 90 protsenti ja jooki on proovinud 95 protsenti vastanuist.
Edukuse annab nende inimeste hulk, kes on lojaalsed sellele brändile. Kuidas lojaalsus saavutada, selles on küsimus.
Mul on viies Nokia. Ma pole pettunud, nad pole suutnud küll üllatada, aga on andnud piisavalt heal tasemel toote. See tähendab, et neil peab olema kõva tootearendus ja väga heal tasemel kvaliteet, mis on stabiilne.
Sama brändi ostmist soodustab ka see, et brände on kõikides eluvaldkondades väga palju ning valikut ei viitsita uuesti läbi kammida. Kui üks bränd on minu jaoks piisav, siis ma jään selle juurde. See ongi minu arvates üks põhjus, miks tipus on samad brändid - nad on suutnud hoida tarbijaskonna rahul ja inimene on liiga laisk, et seda välja vahetada.
Coca-Cola puhul maitstakse osaliselt brändi, nad panustavad sellesse tohutult. Seal mängib imago olulisemat rolli kui maitse.
Eestis on populaarsed ikka Eesti brändid, mitte lääne asjad: Kalev, Hansapank, Rakvere Lihakombinaat.