Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euro avitab ruttu itta
Tartu veofirma juht räägib, kuidas Narva piiripunkti jõudsid kaks tema veoautot. Üks natuke varem, mistõttu jäi kahe auto vahele järjekorda 73 veoautot.
Kui esimene auto hakkas paari päeva pärast piiri ületama, küsis ta teiselt juhilt, kaugel too on.
Tagumine sohver luges veoautod kokku ja ohkas: "250 autot". Järjekord oli vahepeal kaks korda pikenenud.
"Saba" müüvad pikemaks kohalikud, kes on veoautode vahele koha sisse võtnud kaubikute ja Kamazidega, millega üle piiri tegelikult asja ei ole.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp usub, et tegemist on kriminaalse tegevusega.
Tema sõnul pakub seal tõenäoliselt keegi "katust".
Kuldkepi arvates tegutsevad järjekorrakohtade müüjad kellegi kaitse all.
Järjekorda müüdavat pileteid ühes Statoili tanklas.
Ostjateks on välismaa autojuhid. Koht maksab 100-300 eurot.
Kaitset on sellise äri ajajatel vaja, sest kohti vahele ostvad veoautojuhid kaklevad järjekorras seisvate juhtidega.
ERAA saatis 1,5 nädalat tagasi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumisse kirja. Ettepaneku järgi keelataks järjekorras peatumine ja parkimine sõidukitele, mis itta kaupa ei vea.
Et veok ikka sõidab üle piiri, peaks autojuhil olema ette näidata sõidukikaart, CMR kaubasaateleht, veoluba ja TIR tollivihik.
Veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene lubab mõelda võimalikele lahendustele.
"Üritame koostöös maanteeametiga mõelda läbi võimalikud lahendused. Oluline on, et see lahendus ka hiljem toimiks," sõnab ta.