Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
2. koht: Piima hinna tõus kergitas kasumi ligi kolmekordseks
Kasuminumbri hüppelise kasvu taga on peaasjalikult mullune piima kokkuostuhinna tõus. Toorpiima müügilt teenis ettevõte 2007. aastal üle poole müügitulust, ligi neljandik tuli teravilja ja väike osa ka liha müügist.
Kuna ettevõtte juhataja ja enamusosanik Kalmer Metsaoru oma firma kogemustest pikemalt rääkima ei soostunud, peame Weissist kirjutades toetuma mullusele majandusaasta aruandele. Selles seisab, et edulist tulemust soosisid saadud eurotoetused, põllumaade juurdeostmine ja investeerimine uue tehnika soetamisse. Samast võib välja lugeda, et tootmisvahendite peale kulub suuresti ka möödunud aastal teenitud kasum, sest kõik rahapaigutused tegevuse arendamiseks moodustasid kokku 17,6 miljonit krooni.
Tuleval aastal loodavad OÜ Weiss juhid kasvatada müügitulu ennekõike piimatoodangu mahu suurenemise arvel.