Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nädal Indrek Kaldi pilgu läbi
Ennustan, et mida kaugemale eurole üleminek Eestis lükkub, seda enam inimesi hakkab eelistama krooni säilitamist. Mõne aasta eest paistis lähiajal eurole üleminek suhteliselt kindel ja enamik olid sellega leppinud.Kroon on aga käibel edasi ja inimesed hakkavad sellega taas rohkem harjuma. Kuna kroon ning euro on seotud fikseeritud kursiga, pole justkui suurt vahet, kumb neist rahakotis on.
Läinud nädalal nimetati Coca-Cola taas üleilmselt kõige väärtuslikumaks kaubamärgiks. Võiks küsida, et kui kõik niigi seda firmat teavad, siis miks nad reklaamile kulutavad. Coca-Cola ei kavatse siiski enese tutvustamist piirata - vanadele klientidele peab end meelde tuletama ning ka uut turgu sisse söötma.
Mäletan 1990ndate algusaega, mil ühena vähestest riikidest reklaamis end MTV muusikakanalis Hispaania. Kuvandina jäid meelde päike, palmid, lõbus elu. Tõmmates paralleeli Coca-Cola ja Hispaania vahele - miks on vaja sel Vahemere-äärsel maal end reklaamida, kui niigi kõik teavad, et seal on mõnus puhata?
Eestit kui reisisihtkohta tuntakse Hispaaniast mõõtmatult vähem, seda enam vajame tutvustamist. Ja kui noored, kes reisivad juba praegu, aga vanemaks saades veelgi rohkem, vaatavad just MTVd, tasub panustada sinna. Loodetavasti toob EASi peatne 10miljoniline turismikampaania muusikanali tele-eetris ja portaalides noored eurooplased Eesti aastaringset kehva suusailma nautima.
Julge otsus EASilt, kel selja taga maksumuselt samasse suurusjärku ulatunud "Welcome to Estonia" kampaania, mida kritiseeriti armutult.
Kinnisvaraärimees Paul Oberschneider ütles eelmisel nädalal toimunud Äripäeva konverentsil "Äriplaan 2009", et keerukaid aegu tasub võtta vabamalt, veeta rohkem aega perega ning investeerida iseendasse. Kõige raskem on käsi taskus hoida ja mitte midagi teha, aga praegu on selleks just õige aeg, kõlas tema soovitus.
Just nii tundub käituvat see noor Eesti abielupaar, kes eile startis ligi kolmeaastasele tsiklimatkale ümber maailma. Või tuttav Brüsseli ametnik, kes Tallinnasse ministeeriumitööle naasmise asemel alustab jaanuarist kuuekuulist reisi läbi Aafrika. Praegu pole Eestis keerukas palgata puhkust saada, sest ülejäävat summat saab kasutada teiste töötajate motiveerimiseks, põhjendas ta.
Niisiis, kel töö või varalised võimalused seda lubavad - majandusraskuste üleelamiseks ei pea ilmtingimata ka ise näguripäevi nägema. Käsi võib hoida Oberschneideri kombel taskus või motorändurite moodi tsikli juhtraual.
Halb pole aga ka vastupidine variant ehk suurem pingutamine ja oma äri edendamine. Sest teatavasti tehakse heal ajal halbu otsuseid. Järelikult on praegu ja ka ees heade otsuste aeg.