Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autovedajad rikuvad seadusi

    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi autokaubaveo komisjoni sekretäri Eda Rembeli sõnul on patustajaid üle 200, neist 27 kaubavedajat on sel perioodil reegleid eiranud üle kolme korra. Neile saadab komisjon märgukirja ja nõuab infot rikkumise sisu kohta, samuti tahetakse teada, mida on firma edasiste rikkumiste vältimiseks ette võtnud.
    Kümme firmat peavad aga lähiajal üle elama tööinspektsiooni kontrolli, sest on välismaal sõites rikkunud üle kolme korra töö- ja puhkeaja seadust. Rembel usub, et tegelikult jäävad Eesti autovedajad palju tihedamini välismaal kontrollijatele mõne reegli eiramisega vahele - 374 rikkumist on tõenäoliselt ainult jäämäe veepealne tipp -, aga suur osa Euroopa maadest lihtsalt ei teata neist sohvri päritolumaale.
    Põhiliselt Soomes, Venemaal ja Rootsis kaupa vedava ASi Navaka Transport Grupi juhatuse liikme Janek Minkovski arvates on küsimus konkurentsis.
    "Euroopas liiguvad koormad suhteliselt kiiresti. Kiiremini, kui töö- ja puhkeaja seadus tegelikult võimaldaks," rääkis Minkovski. Tema firma sohvrid töö- ja puhkenorme rikkunud ei ole, aga Soomes võeti hiljuti üks nende Venemaalt tulnud autodest vahele, sest paakides olnud liiga palju kütust.
    "Kui on ADR-vedu, siis vaadatakse ka ADRi varustust. Venemaal tahetakse lihtsalt raha. Anna 100 rubla ja kao minema! Kui rublasid ei ole, siis sobivad ka dollarid ja eurod," lisas Minkovski.
    Allando Trailwaysi tehnikadirektori Kalle Oja hinnangul on rikkumiste hulk igati "normaalne" - üks rikkumine päevas.
    "Arvestada tuleb liikluses osalevate raskeveokite arvu ja läbitavaid kilomeetreid ning teel varitsevate kontrollijate arvu," ütles ta. Oja ei salga, et ka nende firma on reegleid rikkunud. Milliseid, jääb saladuseks. "Et rikkumisi ei esineks, oleks vaja muuta ära tururegulatsioon ehk kaotada konkurents. Veoturul on see väga äge. Käib tõsine võitlus ellujäämise nimel," lisas Oja.
    Ka ekspedeerimisfirma Arcotrans juhataja Ivo Krummi väitel ei ole vedajatel piisavalt raha autode remondiks ja hooldamiseks.
    "Töö- ja puhkeaja seaduse rikkumisel on sama tagamaa. Praegu peab vedaja kulude katmiseks palju rohkem teenima, sest kõik sisendhinnad on kerkinud. Mis pole aga muutunud, on veohinnad. Sellest lähtuvalt peab vedaja tegema rohkem tööd, et saada kulud kaetud. Seda tehaksegi nii, et pigistatakse seaduse ees silm kinni," kirjeldas Krumm.
    AS DSV Transpordi juhataja Jaan Lepa arvates on aga töö- ja puhkeaja seadus liiga karm.
    "Ja kõige raskemini täidetav Eesti autovedajatel, kes asuvad Euroopa Liidu ääremaal, sest neil on kõige "pikemad otsad". Näiteks kahe ööpäevase puhkepausi nõue pärast viit tööpäeva autojuhile, kes sõidab Hispaaniasse, on tegelikult väga väsitav, kuna kaks ööpäeva autos ei ole õige puhkus," arutleb Lepp.
    Suurfirma juhi arvates ei ole töö- ja puhkeaja seaduse täitmine iseenesest midagi erilist. "Sellega on natuke nagu kiiruse ületamisega, lihtsalt ole tähelepanelik, aga jõuad hiljem kohale," muigab juhataja.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.