Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn nuputab veokitele piiranguid
Kevadel kuulutas Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli, et linn asub kaardistama üle 3,5-tonniste veokite peamisi liikumiskoridore.
Eesmärk oli 1. oktoobrist lubada selliseid veokeid ainult teatud tänavaile, et vähendada sellega tolmu ja liiklusummikuid linnas.
Tallinna kommunaalameti juht Ain Valdmann selgitab, et edasilükkamise põhjuseks on Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudilt tellitud uus uuring, mis annab detsembriks vastuse, kuidas mõjutab ühistranspordi täituvusest tulenev koormusjõud tänavakatetele.
Uuringu valmimise järel analüüsib kommunaalamet koos transpordiametiga ja vajadusel ka Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudiga uuringute tulemusi ning teeb ettepanekud raskeveokite liikluse piiramiseks Tallinnas.
Teedeinstituudi teaduri Tiit Metsavahi kinnitusel ei ole neilt raskeliikluse teede kaardistamise tööd tellitud.
Metsavahi hinnangul on raskeliikluse teema ületähtsustatud.
"Võttes kesklinna piiril kõik raskeveokid, bussid ja trollid kokku, on seal absoluutne sagedus isegi veidi väiksem kui see oli 1973. aastal," väitis Metsavahi.
Liiklusloenduse järgi on suurim raskeliikluse voog Järvevana teel, kus kell 9.00-10.00 liigub ühes sõidusuunas umbes 180 masinat.
Järgnevad Tammsaare tee ja Peterburi tee (Väo), kus ühes sõidusuunas sõidab umbes 160 veokit tunnis.
Mujal ei ületa masinate liiklussagedus 100 autot tunnis.
Metsavahi sõnul tundub üheks kriitilisemaks ajaks olevat kell 9.00-10.00. Mõnevõrra hõredam on liiklus kell 15.00-17.00.
Autoettevõtete Liidu tegevdirektor Villem Tori usub, et piiranguid hoopis tihendaksid linnaliiklust.
"Kui paneelikoormat tükeldada, siis tekib ju veelgi autosid juurde," ütles Tori.
Ka Smarten Logisticsi juhatuse esimees Mait Miller viitab, et suurte autode liikluse piiramine toob sõidukeid vaid juurde.
Üks veok võrduvat 3-5 kaubikuga.
Kui linn tahab autode hulga vähendamiseks liiklust piirata, siis ei pea kehtestama eraldi lubade taotlemist.
Piisab, kui autojuhil on ette näidata veoleht, et peab kauba teatud tsooni sõidutama. Koormuspiirangute puhul tuleks välja panna aga vastavad teated, et kaubaomanik teaks, et ta peab koorma jagama mitmeks osaks.
Otseselt Tallinna kliente teenindab meil iga päev umbes 5-7 üle 3,5tonnist veokit.
Vastavalt kaubamahule teevad nad kuni kolm jaotusringi ja pärastlõunal ka hankeringe.
Kindlasti ei ole ühelgi meie praegusel veoteenuse osutajal kusagil seismas või n-ö ootel väiksemaid veokeid.
Kas vahetame teenuse osutajaid või vahetavad olemasolevad vedajad autoparki, eks see selgub siis, kui reaalne vajadus tekib.
Veokulude tõus on sellisel juhul garanteeritud. Lisaks võib tekkida ka vajadus laadimissildade või muude laadimistingimuste muutmiseks, sest üldreeglina kuni 3,5tonnise kandejõuga väikeveokeid või kaubabusse enamlevinud kõrgusega laadimissildadelt laadida ei saa.