Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pulmakellad autotööstuses

    Ettevõtted kõigis sektorites näevad praegu näguripäevi, mis sunnib püksirihma oluliselt koomale tõmbama - et vaid ellu jääda. Kui ühel hetkel on selge, et üksinda enam hakkama ei saa, tuleb võimaliku ühinemise eesmärgil vaatluse alla võtta ettevõtted enda ümber.
    Nii ka autotööstuses, mille USA turgu valitsevad praeguse seisuga veel kolm võimsamat tegijat - General Motors (GM), Ford Motors ja Chrysler. Üsna pea võib selles nimekirjas ilmselt hakata korrektuure tegema.
    Kuigi autotootjate grand old man GM on info avalikustamisega kitsi, levivad jutud tema potentsiaalsest ühinemisest kolmiku väikseima tegija, Chrysleriga.
    GM vajab raha. Ta kaotas ainuüksi teise kvartaliga 15,5 miljardit USA dollarit, on koondanud tuhandeid töötajaid ja sulgenud tehaseid ning omakapitali numbri ees on pikk miinus.
    Chrysleril, kellel eraomanduse tõttu Cerberus Capital Managementile ei lasu finantsaruannete avalikustamise kohustust, kuuldavasti raha on. Ettevõte on samamoodi koondanud tuhandeid töökohti, vähendanud tootmist ja sulgenud mitmeid tehaseid, et tasakaalustada selleaastast 25protsendilist langust autode müügis. Ilmselt just seetõttu sai omanik augusti seisuga teatada tervelt 11 miljardist dollarist Chrysleri rahareservis.
    Ühinemine oleks autotööstuses erakordne sündmus, sest uus ettevõte haldaks üle 35 protsendi USA autoturust, domineerides pickup-autode, väikekaubikute ja sportautode turul. Siiski varjutab õnne pruudi ilmselt mitte piisav kaasavara ja mõlemat raputanud 15 aasta madalaimale tasemele kukkunud nõudlus. Kahe natuke katkise ettevõtte liit ei moodusta ühte tervet ja võib olemasolevaid probleeme hoopis süvendada.
    GM mure ellujäämise pärast paistab olevat suur, sest suvel tegi ta ühinemispakkumise Ford Motorsile, kes pärast väikest mõtlemisaega teatas, et soovib siiski üksi hakkama saada. Arvestades kiirust, millega sündmused viimasel ajal arenevad, ja otsuste muutlikkust, ei tasuks Fordi teadet siiski liiga tõsiselt võtta. Ega temagi äri just õitsemas pole ning lisaraha teenimiseks on ta valmis ka jõuvahekordi muutma, pannes ilmselt müüki kontrollosaluse Mazda Motorsis.
    Chrysleri liitumisplaanid on aga kaunis kindlad, mistõttu ta on avalikkusele mõista andnud, et kui kihlus GMga ametlikuks ei saa, on teised naitumisvõimalused Jaapanis Nissan Motorsi hõlma all või Prantsusmaal Renault'ga. "Otsime potentsiaalseid partnereid üle maailma, et avardada kasvuvõimalusi," sõnas Chrysleri pressiesindaja.
    USA on selgelt kõigi oma tööstusharudega püsti hädas. Et suured autotootjad päris uppi ei lendaks ja sadu tuhandeid inimesi tööta ei jätaks, võttis USA presidendi administratsioon vastu spetsiaalselt autotööstusele suunatud abipaketi. Selle kohaselt saavad autotootjad võtta 25 miljardi dollari ulatuses föderaallaene, mis peaks aitama neil tasakaalustada keskkonnasäästlike autode ehitusega tekkinud auku bilansis.
    Autotootjad pole laene veel kätte saanud. Näis, kas seegi on vaid piisake järve või aitab töösturid jalgele.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.