Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna-Helsingi liinil jälle üks tegija vähem
Soome ajaleht Helsingin Sanomat kirjutas, et nende andmetel oli Tallinna sadamas üleval teade ettevõte likvideerimisest, sest firmal pole laevaliikluse jätkamiseks piisavalt kapitali.
Ettevõtte ise liini sulgemist senini põhjendanud pole. Firma tegevdirektor Peter Walker ütles ajalehele, et laevaliiklus katkestati ajutiselt ning lubas peatselt lisaselgitusi anda.
SuperSeaCati klient, kellel oli eilseks Helsingisse pilet, sai esmaspäeva õhtul sõnumi, et kõik väljumised on tühistatud.
SuperSeaCati klient Tallinnas broneeris pileti eelmisel laupäeval kolmapäevaks ehk Tallinna-Helsingi-Tallinn liinile, kuid eile õhtul sai klient SuperSeaCatilt sõnumi, et kõik väljumised on tühistatud.
Klienditeeninduses põhjendati broneeringu tühistamist tegevuse lõpetamisega. Kliendile lubati, et pilet ostetakse tagasi.
Eile andis SuperSeaCati klienditeeninduse automaatvastaja ootejärjekorras järgmist infot: "Täname, et helistasite SuperSeaCati klienditeenindusse, kõik meie teenindajad on hetkel hõivatud, vastame esimesel võimalusel. SuperSeaCati pakkumistega tutvuge meie koduleheküljel www.superseacat.ee, kus saate interneti kaudu ka soovitud reisi alati soodsaima hinnaga broneerida."
Viidatud koduleht aga teavitab järgnevast: "SuperSeaCati laevaliiklus on lõpetatud. Väljaostetud piletite eest maksame klientidele raha tagasi. Palume võtta ühendust aadressil:
[email protected]."
Soome Turu kaubanduskõrgkooli emeriitprofessor Jorma Taina ütles intervjuus YLE hommikutelevisioonile, et Tallink ja Viking Line tõrjuvad uute kiirete suurte laevadega välja väikesed kiirlaevad ja keskmise suurusega aeglased laevad. Helsingi-Tallinna laevaliikluse maht tema sõnul väheneb ja tõenäoliselt tuleb Linda Line'il ja Eckerö Line'il turult lahkuda.
SuperSeaCati klienditeeninduse sõnul on ettevõtte kohta avalikkusele volitatud infot andma ainult finantsdirektor Peter Walker, kes aga ei vastanud terve päeva jooksul telefonile. Kliendideenindus ütles, et nemad ise pole volitatud mingisugust infot andma.
Kreeka firma juhtkond Eugenides Group, kellele kuulub 50% SuperSeaCati kiirlaevu opereerivast firmast Sea Containers Finland Oy, polnud eile koosoleku tõttu tabatav.
Vaatamata SuperSeaCatide ja Nordic Jet Line'i lahkumisele, ei kao Tallinna ja Helsingi vahelt kiirlaevaliiklus. Tallink tagab aastaringse kiirlaevaliikluse jätkumise Tallinna-Helsingi liinil kahe suure kiirlaevaga Star ja Superstar.
Vajadusel võime Tallinna-Helsingi liini sõidugraafikut tihendada, kuid antud situatsioon ei loo suure tõenäosusega vajadust tuua liinile täiendavat laeva. Viimase majandusaasta jooksul kasvas Tallinki reisijate arv Helsingi liinil 15,5 protsenti 2,9 miljoni reisijani.